Oh wat ben ik woest en geschrokken! De jongste was met een vriendinnetje ‘weggelopen’. Ik heb mijn moeder en haar man opgetrommeld N achterop de fiets, moeder van het vriendinnetje was gaan zoeken.
En waar mijn mond dan van open valt is de laconieke houding van die moeder. Totaal niet boos/geschrokken alsof het de normaalste zaak van de wereld is. (dat meisje doet altijd dingen die niet mogen en gaat zwerven )
De jongste mag nu niet meer van mij met haar buiten spelen, gaat vroeger naar bed en krijgt geen ijsje als toetje. En dat meisje? Tja… die loopt morgen dus gewoon weer te zwerven.
En ik weet dat de jongste moet leren niet te doen wat anderen hem opdragen, maar dit soort situaties gebeuren alleen wanneer hij met haar buiten speelt terwijl dat meisje minimaal 2,5 jaar ouder is als mijn jongste. Ik krijg telkens zo’n error van het gentle pareting gezeik van die ouders. Werkt top bij dat meisje!🤐
Ik gebruik in deze situatie mijn wijzende vinger ‘boze’ stem en gezichtsuitdrukkingen waarbij de jongste automatisch in de gang bleef met de wijze woorden ‘nu moet ik zeker op de gang blijven hè mama’ 😬