Zonnebloem we hebben een casemanager vanuit de gemeente en deze helpt echt met heel veel. Ze heeft oa geholpen met de wlz aanvraag. De hoogste indicatie is nu afgegeven, waardoor er van alles mogelijk is.
Zonnebloem wezen kijken naar een particuliere (open deur) tehuis.
Hier zijn wij ook wezen kijken, maar bewust niet gedaan. Op het moment dat ze niet meer thuis kan wonen, kan ze ook niet meer in een open instelling verblijven. Ze gaat nu al regelmatig aan de wandel, waarbij ze verdwaald of dat ze straalbezopen in een kroeg wordt gevonden 🫣.
Zonnebloem Hoe hebben jullie bepaalde zaken geregeld en was dat met druk vanuit familie of hebben jullie hun alles zelf laten beslissen?
Zij kan zelf niks meer beslissen. Daarvoor is ze te ver heen. Mijn vader had in principe het laatste woord. Hij moest er een goed gevoel over hebben. Ik denk dat als we haar morgen ergens zouden plaatsen, dat ze het zelf al niet meer door heeft. Dagbesteding gaat nu ook goed, omdat ze het niet meer snapt. Terwijl het een half jaar geleden nog drama was en ze niet wilde. Er komt dus een moment dat je dingen zonder haar toestemming kan regelen.
Mijn vader neemt haar ook nog overal mee op vakantie. Het is meer voor hem dan voor haar, want zij raakt er alleen maar meer verward van en een paar uur na thuiskomst weet ze al niet meer dat ze op vakantie was. Alleen afgelopen zomer was ze zwaar in paniek bij het afbreken van de voortent. Ze dacht dat ze haar huis gingen stelen 😬
Softbasegaming goed dat je dit zegt, want dan moet er een van ons bij zijn. Mijn vader snapt er echt niks van.