Hopsatee misschien ben ik te makkelijk (of te hard hierin 😬), maar mijn dochter zat ook op een erg fanatieke club (ik vond het persoonlijk nogal overdreven hoe de club hierin stond). Ik had daar zelf niet zoveel boodschap aan. Jammer voor dochter en de club, maar het moet wel haalbaar zijn zonder al teveel stress. Het is het niet waard om ons zelf voorbij te lopen en mijn eigen grenzen hierdoor te overschrijden. Dochter heeft dit ook gewoon te accepteren. Ze moet ook leren dat niet alles wat ze wilt, mogelijk is. We doen het samen als gezin en dat betekent geven en nemen. Haar coach had er wel een mening over, maar ik vond dat niet mijn probleem. Ik vond hem trouwens ook irritant fanatiek. Eigenlijk vond ik de coach ook gewoon een super irritante kerel met duidelijk geen idee hoe het leven eruit ziet van twee werkende ouders.
Overigens waren we onbedoeld wel trendsetters, want na ons volgden meer ouders die 1x per week trainen plus nog een wedstrijd in het weekend wel genoeg vonden. Gevolg wat uiteindelijk dat ze de tijd van de training hebben aangepast na een paar maanden.