• [verwijderd]

Omgz, mn lichaam heeft het zwaar. Door de zon en de hoge uv op vakantie is mijn auto immuunziekte lekker opgevlamd. Balen.

Hopsatee wat niet gaat kan niet, zou je echt niet in onmogelijke bochten gaan wringen. Zeker niet als je er nu al stress van krijgt.

Hopsatee mijn dochter is een periode 1x per week naar training gegaan ipv 2x per week, omdat het voor ons niet te regelen was. Als het straks niet lukt in de winter, is dit dan geen optie? Ik zou mij persoonlijk niet in allerlei bochten gaan wringen. Het moet voor jullie als gezin wel haalbaar zijn en niet teveel stress geven.

Hopsatee misschien ben ik te makkelijk (of te hard hierin 😬), maar mijn dochter zat ook op een erg fanatieke club (ik vond het persoonlijk nogal overdreven hoe de club hierin stond). Ik had daar zelf niet zoveel boodschap aan. Jammer voor dochter en de club, maar het moet wel haalbaar zijn zonder al teveel stress. Het is het niet waard om ons zelf voorbij te lopen en mijn eigen grenzen hierdoor te overschrijden. Dochter heeft dit ook gewoon te accepteren. Ze moet ook leren dat niet alles wat ze wilt, mogelijk is. We doen het samen als gezin en dat betekent geven en nemen. Haar coach had er wel een mening over, maar ik vond dat niet mijn probleem. Ik vond hem trouwens ook irritant fanatiek. Eigenlijk vond ik de coach ook gewoon een super irritante kerel met duidelijk geen idee hoe het leven eruit ziet van twee werkende ouders.

Overigens waren we onbedoeld wel trendsetters, want na ons volgden meer ouders die 1x per week trainen plus nog een wedstrijd in het weekend wel genoeg vonden. Gevolg wat uiteindelijk dat ze de tijd van de training hebben aangepast na een paar maanden.

Hopsatee het is ook echt een hoop gedoe met al dat geregel. Ze hadden hier toen training om 17 uur op een dinsdag bedacht. De meeste mensen werken gewoon tot minimaal 17 uur en moeten daarna nog naar huis, kinderen ophalen bij de opvang etc. Echt een kansloze tijd en dat ook gewoon een week van te voren melden. Ik had toen echt zo iets dikke toet toet. Ik kan moeilijk elke week vrij vragen of op stel en sprong mijn werkdagen veranderen. We hadden ook geen oppas om op terug te vallen. Ik vond sowieso 2x per week trainen plus wedstrijd op die leeftijd ook behoorlijk veel.

Hopelijk dat het nu bij jullie gaat lukken!

• [verwijderd]

Ik word gek van de fruitvliegjes! Ik heb het hele huis al overhoop gehaald, maar nergens ligt er iets te rotten of vies te zijn.
Hebben jullie er ook last van?

[verwijderd] ik heb vaak hg fruitvliegjesval staan. Dit jaar ook echt al heel veel mee gevangen

• [verwijderd]

Ok, goed om te weten dat ik kan stoppen met zoeken naar verloren afval. 😂 Dan zal het wel aan de periode van het jaar liggen.

Thanks voor de tip @Elsie89 !

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

De kinderen spelen meldkamer, dus de "piepers " gaan constant af "pieppiep pieppiep!"
      Ik zou ze bijna weer voor de televisie zetten.

Leuk vakantie maar de bedden zijn slecht (oud) en we horen letterlijk alles van de buren... dus qua slaap gaan we er niet op vooruit. Veel siesta's gaan het worden 😅

Er is hier een feestdag in Italië en dat betekent dat er eerst gisteren tot 12 uur 's nachts keiharde muziek aanstond (gelukkig heb ik oordopjes mee!). En nu staat er bij 1 zwembad waar wij dichtbij zitten al de hele dag (behalve siësta tijd) keiharde muziek aan. Ben er al aardig overprikkeld van. Ik zit nu dus binnen in de airco. Ga straks voorstellen om na het avondeten naar het andere zwembad aan de andere kant van de camping te gaan.
      Ik ben niet gemaakt voor de hele dag op de camping, morgen gaan we naar Bologna, blij mee!

• Trees hebben hierop gereageerd.

Marshmallow wat irritant zeg! Ik zoek daarom altijd kleine campings uit met verplichte nachtrust vanaf 22 uur. Daar komen vaak wat meer rust- en natuurzoekers op af.

Dan nog geen garantie. Dit jaar heel veel gillende kinderen op een vlot in een meertje waar we naast stonden (totdat we verhuisde op de camping naar een rustige plek).

Trees ja voor de kinderen is een camping wel heel fijn, maar voor volgend jaar misschien toch een kleinere opzoeken.

Ik word ook gek van de jeuk door muggen, maar daar kan de camping dan weer niets aan doen haha.

• Trees hebben hierop gereageerd.
          • Trees vindt dit leuk