Trees Oh ik dacht dat je alles voor een week in je ‘onder je stoelbagage’ had gepropt 😅. Met een koffertje als handbagage is het inderdaad nog goed te doen voor een week.
Nee alleen een rugzak was me ook niet gelukt. Ik sleep alleen al aan zonnebrand crème, huidverzorging en make-up een propvolle toilettas mee. Het was dan wel een klein koffertje hoor, dat moet dan in een mand passen die ze daar hebben staan.
Edit, heb het even opgezocht. Bij TUI gaat het vanaf deze maand ook veranderen;
Hoeveel handbagage mag ik meenemen met TUI fly?
Pakketreizen met TUI fly
Bij pakketreizen is voor elke passagier vanaf 2 jaar inbegrepen:
1 stuk kleine handbagage
1 stuk grote handbagage
TUI fly vliegticket (alleen vlucht)
Vertrek voor 1 mei 2026 of geboekt voor 30 maart 2026: 1 stuk kleine handbagage en 1 stuk grote handbagage inbegrepen (vanaf 2 jaar)
Vertrek vanaf 1 mei 2026: 1 stuk kleine handbagage inbegrepen (vanaf 2 jaar). Grote handbagage kun je alleen optioneel bijboeken tijdens het boeken van je vliegticket. Bij Fly Deluxe is 1 stuk grote handbagage inbegrepen.
Kleine handbagage
Maximaal 40x30x20 cm
1 stuk per persoon
past onder de stoel voor je
Bijvoorbeeld: rugzak, laptoptas, handtas, cameratas, paraplu
Mag altijd mee in de cabine
Grote handbagage
Maximaal 55x40x20 cm
1 stuk per persoon
Maximaal 10 kg
Past in de opbergvakken boven de stoelen
Bijvoorbeeld: kleine trolley, kleine koffer, grote tas, grote doos, hoedendoos
Overigens is mijn oudste zoon vorig jaar met vrienden op vakantie geweest. Hij vloog met Vuela of zoiets. Dat was ook alleen maar handbagage. Maar ik had op Amazon ooit eens van die hele dunne tassen besteld, ziet er uit als een sporttas. Die voldoen aan de ‘kleine handbagage’ eis. Maar daar past nog best veel in, veel meer als in een rusgzak. Hij nam alleen maar douchegel, deo en kleding, zwemkleding en wat boxershorts mee. Dus die had daar toen wel genoeg aan.