Dit is Bob, de baby ooievaar bij mijn zus in de tuin. Zijn twee broertjes / zusjes zijn inmiddels al uit het nest gekieperd door papa en mama ooievaar en naar de eeuwige ooievaarsvelden vertrokken. Jep dit doen ooievaars bewust. De sterkste uit het nest mag blijven leven.
Bob is nu aan het oefenen met vliegen. Hij/zij wappert met zijn vleugels en maakt daarbij kleine sprongetjes in het nest. Bob lijkt tot nu toe erg tevreden met zijn progressie en ik ben ook erg trots op Bob.
De voedermomenten zijn wat minder smakelijk. Mama of papa komt terug naar het nest. Braakt het eten uit en Bob peuzelt dit smakelijk op uit de snavel van papa of mama.
Verder heb ik gisteren geleerd dat jonge ooievaars een grijze snavel hebben ipv oranje. En dat hun poep en plas gewoontes hygiënischer zijn dan hun eetgewoontes. Bob gaat bij de rand van het nest zitten, wipt zijn kont omhoog en schiet een enorme klodder darminhoud met een gigantische kracht schuin uit zijn bips, zodat het netjes over de rand van het nest vliegt.
Tot zover Trees Vonk met de avonturen van Bob 🤓
Hier nog wat vliegoefeningen van Bob