Ik heb wel bepaalde gevoelens/emoties bij verschillende maanden. Alsof elke maand zijn eigen persoonlijkheid heeft. Aan de hand daarvan kan ik soms ook raden in welke maand mensen jarig zijn?
Januari vind ik bijvoorbeeld een krachtige maand, wit en koud. Februari vind ik altijd een interessante maand, jong en mysterieus. Maart en April vind ik suffe maanden; soms kom ik een ‘suf’ persoon tegen en dan ben ik ook absoluut niet verbaasd als zij in die maanden jarig zijn.
Mei vind ik een vrolijke, goofball achtige maand. Juni is bloesem, zoetsappig maar ook een beetje suf, alsof het té zoetsappig is.
Juli en augustus zijn geel en oranje, warm en krachtig.
September vind ik ook een suffe, slome maand. Oktober vind ik daarentegen weer een krachtige, sterke maand, die weet waar die voor staat. November vond ik vroeger stom, maar die kan ik nu steeds meer waarderen en begint op oktober te lijken. December is glinsterend, warm maar ook een beetje hooghartig.
Ik denk dat ik deze ‘persoonlijkheden’ link aan seizoen, temperatuur, naam & klank, gebeurtenissen en jarigen?
Ik had als kind (en nu stiekem nog steeds, haha) een sterke voorkeur voor bepaalde maanden om kinderen in te krijgen. Ik was bijv bang dat als ik een kind in april zou krijgen, diegene dus suf zou zijn 😂 of als ik als puber verliefd was op een jongen, dan moest hij wel jarig zijn in een goede maand haha.
En ik ben altijd blij als er weer een leuke maand komt, zo ben ik op 1 oktober altijd blij dat september voorbij is. En als het de laatste dag van februari is, dan ben ik ook een beetje zwaarmoedig dat het de volgende maanden maart en april is haha