Manque
Even door translate heen want ben moe en geen zin om de zinnen goed te vertalen:
Nabij Ribeauville liggen de ruïnes van drie kastelen genaamd: Sint-Ulrich, Girsberg en Haut-Ribeaupierre, die aan de heren van Ribeaupierre behoorden.
Saint-Ulrich, een van de drie overblijfselen die uitkijken over Ribeauvillé, is onmiskenbaar een van de meest opwindende kasteellocaties in de Boven-Elzas. Vroeger controleerde het de strategische route die de Elzasser vlakte met de hoge vallei van Lièpvre verbond. Het kasteel getuigde van de macht van de heren van Ribeaupierre en was hun hoofdverblijfplaats totdat het uiteindelijk in de 16e eeuw werd verlaten. Het beschikt dus over een verscheidenheid aan bouwstijlen: gotische en zelfs renaissance-elementen grenzen aan romaanse kenmerken.
Het is jammer dat er zo weinig te vinden is over de kastelen wat ik online kan vinden tenmiste.... en over het bos zelf is al helemaak weinig te vinden 🙁 soms wou ik dat ik een paar honderd jaar terug kon in de tijd om even in die tijd rond te kijken.