Nescio ik weet over sommige onderwerpen heel veel en van anderen juist heel weinig. Vragen over sport weet ik nooit. Vaak is dat een hele categorie met 10 vragen, waar ik hooguit 1 vraag van weet. Weet ik veel hoeveel medailles jan de snelle op het ek in 1964 op het onderdeel ren je rot heeft gewonnen. Mijn man weet behalve het juiste antwoord dan ook te vertellen wat de tijd was, of het een pr was, wie er nog meer mee deed enz. Echt hoe dan?!? 😝
LilyMilie Mijn vader hetzelfde hoor. Hij praat dan ook nooit over dingen waar hij geen kennis over heeft 😏 of dus anders gezegd ; hij praat niet over dingen waar hij geen interesse in heeft.
Doe ik ook niet. Als ik er niks over weet, maar wel interesse in heb, dan wil ik er trouwens wel over praten. Vooral omdat ik dan meer wil weten.
LilyMilie waardoor ik niet snel de interesse weer verlies (booooring, ik weet het nu wel)
Dit heb ik echt zo vaak! Nou ja dat had ik. Mijn slechtere geheugen en tragere tempo in vergelijking met vroeger zit mij nu enorm in de weg. Eerder dacht ik vaak na 2 zinnen al ‘het is duidelijk, ik weet al wat je wil gaan zeggen’. Next! Nu denk ik juist ‘kan het wat trager’, want ik heb tijd nodig om de informatie te verwerken 😬. Super irritant als mensen dan hetzelfde opnieuw vertellen maar dan eenvoudiger. Ik ben verder niet achterlijk ofzo, maar mijn hoofd verwerkt de informatie gewoon wat trager.
Of ik verlies mijn interesse juist als het super oppervlakkig is. Ik heb dus ook niks met van die korte tiktok of instagram filmpjes met feitjes. Veel mensen vinden dat geweldig, want daar schijn je zo veel van te leren en het is snel. Snel is het wel, maar ik vind het verder juist onwijs onbevredigend. Het roept een heleboel vragen op, waarop geen antwoord komt.