Jules en andere dames Heeee, het gaat nu wel weer goed hier. Wij hebben heel veel gedoe gehad met mijn dochter. Ik heb daar volgens mij hier wel eens wat over verteld. Ze werd in het eerste jaar van de Havo "vriendinnen" met een aantal meiden en dat is helemaal misgelopen. Er kwam een ruzie en sindsdien is het mis. Ze is een paar keer opgewacht, werd uitgescholden, bespuugd, roddels werden verspreid. De ergste meiden gingen dit schooljaar naar een andere school dus wij dachten dat het minder zou worden, maar dat werd het niet. Het ging online verder en bepaalde roddels gingen de hele school door en ze werd door iedereen gepest. Vriendinnen lieten het allemaal afweten. Ze reageerde zelf ook heel agressief op alles. En er was elke week wel iets. Ze ging zelf ook vreemde dingen doen. Proberen vrienden te maken met jongeren op straat. Concentreren lukte niet meer en ze haalde alleen maar slechte cijfers. We waren al eerder naar jeugdzorg gegaan voor slechte concentratie en vermoeden van adhd dus er liep al een traject. En vanuit school kwam ook hulpverlening. Ze konden echter de pesterijen niet stoppen. Voor de kerstvakantie was het genoeg en wilde ze niet meer. Ze ging via school naar een time out progamma. Dit was verlengd voor 12 weken. Ze wilde daarna echt niet terug naar school en wij vonden ook dat er teveel was gebeurd. Maar geen enkele andere school wilde haar tussentijds toelaten. Een hoop gedoe en stress, maar uiteindelijk mocht ze langer blijven en zit ze tot het eind van dit schooljaar op de tijdelijke opvangschool. Toch kwam er geen rust, want de dag dat we haar verjaardag vierde, is ze savonds door die meidengroep mishandeld toen ze even naar de winkel ging. Wij werden gebeld door een vriendin die met haar mee was. Toen we bij de winkel aankwamen, heeft mijn man een van die meiden bij haar jas gegrepen en flink tegen haar geschreeuwd. Ik heb meteen politie gebeld....die meid ging haar vader bellen en zei tegen mijn man dat haar vader hem af zou maken. Jullie raadden ook nooit hoe die vader reageerde...Hij zei dat ze het samen moeten uitvechten. Die meid had zelf niet de klappen uitgedeeld alleen de boel opgehitst. Wij hebben tegen diegene die geslagen en geschopt heeft ( terwijl alles werd via snapchat werd gedeeld) aangifte gedaan. En de ouders van die kutmeid hebben aangifte tegen mijn man gedaan. Wij dachten dat die meiden zich daarna wel rustig zouden houden. Maar een ervan en een onbekende meid hebben mijn dochter opgezocht bij haar tijdelijke school en hebben haar bedreigd, ze moest op haar knieën op de grond op straat zitten en terwijl ze gefilmd werd, moest ze dingen zeggen. Echt van de zotte. Die meiden zijn compleet gestoord. Ik was in alle staten, want hoe zou mijn dochter reageren als dit filmpje ook nog rond zou gaan. Ik heb meteen politie gebeld en godzijdank hebben ze die meiden tijdig thuis gevonden en de filmpjes verwijderd. Echt een nachtmerrie. Mijn dochter was gelukkig al aan de beurt voor jongerenzorg voor adhd onderzoek, maar dat is uitgesteld en ze zijn haar eerst gaan helpen om dit alles te verwerken want het ging heel slecht met haar. Ze kreeg de diagnose ptss. Vorige week kreeg mijn man pas het politieverhoor van 2 uur. Echt de wereld op zn kop. Ze is het slachtoffer gaan uithangen en haar telefoon zou ook kapot zijn gegaan toen mijn man haar vastgreep. Die willen ze vergoed krijgen. Nou dus echt niet. Ik maak nog liever al mn geld op aan advocaat kosten. Het is nu wachten wat er gaat gebeuren. Ze gaan onze aangifte en die van die kutmeid samen behandelen.
Dit is het verhaal een beetje in een notendop...savonds zat ik alleen maar versuft tiktoks te kijken of online te shoppen.
Laatste weken gaat het wel weer goed met Nora. Ze heeft sinds 2,5 maand ongeveer een vriendje. Hij is heel lief voor haar en ze zijn bijna elke dag samen. Dat helpt ook heel erg.