LilyMilie het is een 2 in 1. Eerst een slaapdeprivatie eeg. Het standaard eeg protocol, maar dan als je hersenen moe zijn. Na een kwartier gaat het licht uit en is het de bedoeling dat je gaat slapen voor het slaap eeg. Bij een normale eeg is de kans 50% dat ze in het geval van epilepsie dit op een eeg kunnen detecteren. Bij deze eeg is dit 70%, mits beiden onderdelen zijn uitgevoerd. De kans is sowieso lager bij kleine aanvallen, aanvallen die laagfrequent zijn of langer geleden zijn. Ik denk dus dat het in mijn geval een vrij kansloze missie is. Ik ga denk ik aandringen op afsluiten als hier niks uitkomt en wil verder geen medicatie en/ of verder onderzoek. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee. Laatste aanvalletje is alweer maanden geleden.
June Kunnen ze de scan niet doen na een actieve dag zonder schoonheidsslaapje?
Zullen ze vast niet doen, want dat is geen protocol 🙄. Hoeft voor mij ook niet meer. De laatste arts die ik gesproken heb, vond ik ook maar een arrogante knakker. Hij had mijn dossier niet eens gelezen en wist niet eens dat ik een cva heb gehad. Hij heeft het volgens mij overgenomen van de neuroloog, die mij de eerste afspraak beoordeeld heeft. Ik heb eerlijk gezegd geen enkel vertrouwen in deze vent. Als hij in mijn dossier zet dat ik weer mag auto rijden, vind ik het verder wel prima.
Vulpen En eigenlijk dacht je al van tevoren dat de normale procedure niet zou werken hè, alsof jij echt de hele nacht op moet blijven om slaapdeprivatie te krijgen.
Precies! Ik heb dit ook gemeld, maar volgens deze gast zou ik heus wel slapen blabla. Dit patroon van continue in slaap vallen en direct weer wakker schieten (ik dacht alleen dat ik wel iets langer weg was dan max een minuut) herken ik van als ik een drukke dag gehad. Ik ben dan gewoon te moe om te slapen of zoiets.
Rietjesbeker Kunnen ze zo'n onderzoek niet thuis doen, als je gewoon gaat slapen?
Geen idee eigenlijk. Als het thuis zou kunnen, dan zou ik het nog overwegen, maar gok dat ze zich gewoon strak aan het protocol houden.