Vulpen heb je ook last van je stuitje? Wat naar! Er schijnt een methode te zijn (iets met NIMOC) en dat is pijnloos 🤥
Even serieus. Bij de meeste mensen is het 1 a 2 behandelingen en klaar. Ze vertelde vandaag ook dat hoe langer je wacht, hoe meer klachten je kan krijgen op de lange termijn. Ik heb dus voor het eerst van mijn leven last van obstipatie en dat schijnt daar ook door te komen. De spieren eromheen komen steeds meer op spanning te staan en dat heeft invloed op de stoelgang, maar kan ook problemen met plassen geven, incontinentie, rugpijn, pijn in de heupen etc. Dat heb ik gelukkig allemaal niet, maar wil je ook niet krijgen.
Ben jij er ooit op gevallen? Door een val of een klap kan deze heel makkelijk wat scheef komen te staan. Bij mij zit de pijn precies op de punt van mijn staart en dat schijnt het meest gevoelige punt te zijn. Ze heeft uitgelegd waarom, maar ik ben het even kwijt. Het kan jou bij net iets hoger zitten in een ander gewrichtje bijv. Het zijn dus allemaal kleine gewrichtjes op elkaar. Ze had zo mooi anatomie ding staan en er zitten allemaal banden/pezen en spieren aan vast zodat je er mee kan kwispelen enzo (ik vond het echt reuze interessant). Als dat ding scheef staat, dan heeft het daardoor dus invloed op al die spieren, pezen etc van je bekkenbodem. Plus om je stuitje te ontlasten ga je vaak ook nog wat scheef zitten en dat kan ook weer klachten geven.
Je hebt geen verwijzing nodig, maar je kan er altijd een keer door een bekkenfysio naar laten kijken? Misschien dat het bij jou helemaal geen pijn doet en ben ik gewoon piepnek.