Huggybird Ja dat zou goed kunnen natuurlijk. Hoe ik het wel eens begrepen hebt is er, als je eenmaal heel weinig koolhydraten eet, bijna geen weg meer terug. Mijn schoonzus heeft ook koolhydraat vrij dieet gedaan een jaar of drie geleden. Toen viel ze wat af, daarna is ze gestopt en daarna echt, ja sorry dat ik het zo zeg, maar echt ontploft gewoon. Heel veel aangekomen en ze krijgt het er niet meer vanaf.
Ik snap dat het voor jou met de diabetes heel erg goed werkt. Maar als je dus zelf geen type 2 DM hebt, geloof ik dus niet dat het goed voor je is. Toch een deel van je stofwisseling die dan stil valt en nauwelijks meer herstelt. Nou is mijn mening ook wel een beetje gekleurd door de diabetes verpleegkundige en kinderarts van mijn zoon. Mijn ex-man wilde ooit onze jongste op een koolhydraat arm dieet zetten ivm zijn DM type 1. En daar was zowel de kinderarts als diabetes verpleegkundige echt heel fel op tegen en heeft ons toen echt op het hart gedrukt om dat nooit te doen. Omdat het op de lange duur niet goed is voor je.
Nou is wit brood en veel snoepen uiteraard ook niet goed voor je. Aardappels zal dan nog wel loslopen. Al ben ik zelf meer van de zoete aardappel (gaat zoon zijn bloedsuiker ook veel beter op). En drinken met suiker vermijd ik zelf ook als de ziekte. Dus misschien toch adviseren om wel bij de snelle koolhydraten weg te blijven. En vezels en vet helpt ook. Elke dag even een appel, wat meer salade/ groenten eten? En anders van die psyllium husk, vezel capsules. Wat vind ze er zelf van?