Zonnebloem ik vond het een behoorlijke drempel. Ten eerste schaad ik hiermee het vertrouwen van een aantal mensen. Ik lees regelmatig mee op social media van mijn dochters. Mijn dochters weten dat, maar hun vriendinnen niet.
Ten tweede weet ik het natuurlijk niet zeker. Er waren heel zorgelijke social media berichten icm gedrag wat een bepaald patroon laat zien wat een reactie kan zijn op een onveilige thuissituatie. Lekker vaag dit, maar het is een hele ingewikkelde situatie en ik wil er online ook niet te diep op ingaan. Het is wel iets waar ik wel goed over nagedacht heb. Mocht het niet in de thuissituatie liggen, dan zijn de uitspraken en het gedrag nog steeds een duidelijke roep om hulp. Het is een situatie waarin zij straks heel makkelijk als boosdoener gezien gaat worden, terwijl ik denk dat ze juist hulp nodig heeft en dat ze nu niet goed gezien worden.
Mocht ik de plank compleet mis slaan, heb ik dat liever dan dat ik geen poot uitsteek naar een kind wat misschien wel hulp nodig heeft. Uiteindelijk daarom toch maar de drempel over.