iMoeder Wat is de ‘echte’ reden dat je het van jezelf nu niet ‘mag’?
Ik vind bijna 1000 euro gewoon echt een hoop geld voor wat lichte fysieke ongemakken in de avond. Als ik langer wacht, wordt het mogelijk vergoed. Alleen ik heb ook weer geen zin om lang met toenemende klachten rond lopen, want wie weet moet ik eerst een paar jaar met ergere hoofdpijn en slechter wordend zicht rondlopen voordat het überhaupt vergoed wordt. Waar ligt deze grens? Als je het jonger doet, is het resultaat ook weer langer blijvend. Beiden heeft dus voor en nadelen. Het gaat er dus om, om het juiste moment te vinden. Alleen wanneer is dat? Een glazen bol is best handig.
Met bloedverdunners moest ik uitgaan van een herstel van 3 weken en de zwelling zou een stuk forser kunnen zijn. Daar zie ik ook wel tegenop. Overigens kan dit ook hartstikke meevallen. Ook een glazen bol verhaal dus.
iMoeder Want ik weet dat je ook erg anti make-up en geven om je uiterlijk etc bent. Dus zit daar toch iets van een weerstand om de een of andere reden?
Ik moet je teleurstellen, maar het is niet heel diepgaand. Ik vind dat ik zonder make up er gewoon goed uit zie. Ik ben niet super mooi of één of ander supermodel, maar ik vind mijn hoofd zonder make-up gewoon leuk om te zien en ben hartstikke blij met mijn uitstraling. Anderen mogen daar best een andere mening over hebben, maar ik vind werkelijk niks mis met mijn gezicht en het hoeft voor mij nu niet ‘verbeterd’ te worden. Mijn uiterlijk staat niet in mijn top 10 van prioriteiten in mijn leven. Wat iets anders is dat ik ‘tegen het geven om je uiterlijk’ zou zijn. Ik krijg soms het idee dat er van vrouwen verwacht wordt dat we allemaal onzeker en/ of ontevreden moeten zijn over onze uiterlijke imperfecties. Ik ben tevreden inclusief al mijn uiterlijke imperfecties.
Ik ben ook niet anti-make up, maar ik zie de toevoeging van dagelijks gebruik voor mijzelf niet. Ik zou niet weten voor wie of waarom ik dat zou doen? Af en toe voor een feestje of een etentje vind ik het leuk en ik gebruik ook wel regelmatig mascara, maar verder niet iets waar ik dagelijks tijd aan wil besteden of mijn geld aan wil uitgeven. Besteed ik liever aan dingen waar wel mijn interesse ligt en wat ik zelf ook leuk vind om te doen.
Het is uiteraard ook een kwestie van smaak, want ik vind make-up bij vrouwen niet altijd een verbetering. Ik vind gekke opvallende kleurrijke kleding en regenboog haarkleuren veel leuker om te zien. Dat vind een ander waarschijnlijk weer niks. We hebben niet allemaal dezelfde smaak.
iMoeder Een soort van doe maar normaal dan doe je al gek genoeg zeg maar?
Nee, dat herken ik niet. Het maakt mij ook niet uit wat een ander doet, zolang een ander mij ook in mijn waarde laat. Je hebt dit al eerder tegen mij gezegd, waarbij ik zeer waarschijnlijk een soortgelijk antwoord heb gegeven.
Beetje raar dat als ik iets niet belangrijk vind, dat ik er dan meteen weerstand tegen zou hebben. Ik krijg bij dit soort opmerkingen het idee alsof het niet geaccepteerd wordt dat niet elke vrouw hier dezelfde mate van waarde aan hecht. Vrouwen kunnen gewoon verschillende interesses en hobby’s hebben. Ik mag hopen dat we als maatschappij inmiddels zover geëmancipeerd zijn dat vrouwen zelf mogen weten hoe ze eruitzien, zonder dat hier dan van alles achter gezocht wordt.