Femkes wat heftig zeg bij jullie. Ik heb het idee dat hij wel goed voor haar zorgt. In hoeverre ik dat van een afstand kan beoordelen natuurlijk. Haar zussen zijn inmiddels nu ook betrokken en deze zouden denk ik wel aan de bel trekken als het niet zo is. Het is gewoon zwaar voor hem, wat het natuurlijk ook is. Gelukkig slaapt ze inmiddels gemiddeld 18-20 uur per dag, maar daarbuiten moet hij haar overal mee helpen en ze scheldt hem continue uit. Ze kent alleen nog naar scheldwoorden en een paar losse woorden. Zinnen maken lukt niet meer. Na 2 woorden weet ze niet meer wat ze wil zeggen. Zo sneu. Dat is zowel fysiek als mentaal echt pittig voor mijn pa. Ik heb geen idee hoe lang hij het gaat volhouden. Ze staat gelukkig al wel twee jaar op de wachtlijst.
Eigenlijk hoop ik voor iedereen dat deze ellende niet meer lang duurt en ze op een ochtend niet meer wakker wordt. Dit is gewoon geen leven, zowel voor haar als de omgeving niet. Ze heeft nu 10-12 jaar alzheimer en volgens de neuroloog zat ze vorig jaar al in een vergevorderd stadium (fase 6 van de 7 fases van dementie en is nu nog slechter dan toen). Ik begrijp dat het gemiddelde 10 jaar is, maar ik weet niet hoe het zit met relatief jonge mensen. Ze is vorige maand 70 geworden en geen andere gezondheidsproblemen. Hopelijk gaat dit niet nog een paar jaar duren 😢