Trees Dat sprak mij juist het meest aan van het leger 😝. Mijn fysieke en mentale grenzen verleggen. Ik ga met sporten ook graag over mijn grenzen en het mag best pijn doen. Dat geeft een kick.
Dat vind ik altijd het fijne met kickboksen, een trainer die tegen je staat te schreeuwen. Dan ga je toch nog net wat harder en kom je er achter dat je meer kan dan je denkt.
Vulpen Doelbewust over een grens heen gaan komt trouwens niet voor in mijn woordenboek 😅
Haha, nou bij mij wel hoor. Als ik ‘mezelf’ m’n gang laat gaan, dan kom ik nauwelijks de deur uit, ga nooit op vakantie en blijf ik 10 jaar in dezelfde functie hangen, dan was ik nooit gaan daten, doe ik er nooit wat bij op werk etc. Ik hou van mezelf een beetje uitdagen. En ik heb dat ook nodig want mijn karakter is dus nogal introvert en gericht op m’n comfort zone.
Trees Doelbewust over je grens gaan, kan ook echt een kick geven. Echt uit je comfortzone stappen en je grenzen letterlijk verleggen
Nou dat dus. Daar groei je van. Als ik het dan eenmaal gedaan heb voel ik me altijd goed. En dat gevoel probeer ik voor ogen te houden op het moment dat ik er aan begin.
Trees De hiërarchie en bevelen opvoeren zonder zelf kritisch te mogen denken alleen absoluut niet, dus daarom werd het hem niet.
Nou dat is wel grappig. Mijn vriend kan daarin dus ook schakelen. Privé is hij erg van het ‘waarom doen we wat we doen’, heeft niks met sociale conventies en ‘daarom’. Het moet allemaal wel efficiënt en een doel hebben. Maar in functie kan hij heel nuchter accepteren wat de rangorde is en wie er de dienst uitmaakt, en als iedereen zich netjes houdt aan de lijnen zoals die vastgesteld zijn, dan is het ook prima.
Hopsatee Maar ik weet wel goed wat ik echt niet wil en dat doe ik dan ook niet 🤣
Ja zelfde voor mij. Ik daag mezelf uit maar maak daarin wel keuzes.
Hopsatee @iMoeder mijn man is zeker niet het leger in gegaan omdat het stoer was. Hij is ook helemaal geen Alfaman ofzo.
Mijn vriend is ook geen alfa man. Hij heeft heel verschillende kanten. Aan de ene kant is hij wel stoer en een man man. Hij heeft wel een bepaalde uitstraling dat hij wel overwicht heeft en een duidelijke mening, beetje dominant etc. Als er wordt gevochten ergens loopt ie er ook niet voor weg. Dus als er ergens rommel geschopt wordt op straat of iemand hulp nodig heeft, dan gaat hij er heen en zegt er wat van en gaat de confrontatie niet uit de weg. Maar aan de andere kant is hij heel lief, zorgzaam en gevoelig. Toen m’n dochter z’n nagels roze wilde lakken was dat ook helemaal prima en heeft hij daar twee dagen nog mee rond gelopen. Thuis is ie het liefste bezig met komkommers kweken en bakken. Eigenlijk ook heel introvert en blijft liever op de achtergrond. Ik vind die verschillende kanten heel leuk aan hem. 😊