Bloem Ik juist niet, vakantie wil ik graag vakantie 🤣 Bovendien zijn wij van 29 tot 2 januari weg en 3 januari gaan man en ik samen naar de sauna dus ik kan ook niet. Ik heb nu aangegeven dat 4 januari in de avond inderdaad kan. We willen overigens ook juist in de avond en niet overdag want wij hebben 3 drukke kinderen en deze mensen alleen een baby van 2 maanden. Ik wil echt niet met mijn kinderen die er geen zin in hebben bij hen in hun strak gestylde huis zitten 🤣 Ze willen sowieso bij hen thuis want ze willen het huis laten zien wat ik snap. En de periode ervoor: ik heb nu gewoon elke avond ongeveer wat, behalve weekend aanstaande of de ochtend na kerst maar ik wil die dagen ook gewoon niets. En ik wilde het eerst wel doen want mijn valkuil is dan ook pleasen en wat vinden die mensen anders van me en dat snappen ze niet want zij heeft nog verlof en is altijd thuis met baby. Maar toen ben ik gaan “voelen” zoals therapeut me leerde en dacht ik: nee het geeft me echt rust als ik begin januari doe. Dus netjes voorgesteld hoor.
Oprechte vraag maar waarom zou ik eigenlijk mijn buren snel moeten leren kennen? We hebben elkaar wel gewoon al 2-3 keer buiten gesproken en voorgesteld en ik heb een kerstkaart gegeven. Ik heb ook al wat pakketjes aangenomen voor ze. Ik “ken” alle buren maar ga verder niet echt met ze om behalve pakketjes aannemen en hoi, of een ladder uitlenen ofzo. Wat mij betreft zit er dus ook niet echt bloedspoed op zo’n kennismakingsgesprek verder.
En overigens denk ik inderdaad dat ze gewoon enthousiast zijn hoor! Lijken me verder vriendelijk (inderdaad jonger) en ik snap het ook wel als je ergens nieuw gaat wonen! Dus we gaan zeker koffie drinken. Ik weet wel zeker dat de intentie goed is en het feit dat ik het benauwd ervan krijg is omdat het mijn valkuil is en voelt van: oh nee zie je wel ze willen nu / snel / als het mij eigenlijk niet uitkomt. Met gevolg dat ik 9 van de 10 keer dan zeg: okeeee proppen we toch even ergens tussen/ ah boeiend ik heb niet echt vrije tijd nodig / zeur niet zo je kan best even elke avond weg een paar weekjes is maar een uurtje. Met gevolg dat iedereen blij is behalve ik in the end omdat ik dan toch overvraagd raak en dus een kort lontje krijg en dan alles helemaal verkeerd gaat 🫠
(Klinkt ingewikkeld hè maar het is vooral omdat ik er nu extra op let omdat ik dat echt moet doen voor mezelf. Dat is een afspraak met mijn psycholoog ook om op zulke dingen ook niet direct ja is goed en inplannen maar te zeggen maar echt even rust te nemen en te voelen wat IK dan wil) Erg lastig vind ik.
Want eigenlijk zou ik nu wel willen zeggen: ik ga morgenavond niet naar yoga en dan gaan we dan wel 🤣