Omdat mijn moeder kleiner wil gaan wonen en dichterbij bij mijn zusje en ik, zijn we de afgelopen weken druk bezig geweest met hypotheek, verkoopmakelaar en funda bekijken. Vandaag gesprek gehad met een aankoopmakelaar en ik ging een stuk enthousiaster naar buiten dan naar binnen. Met al die verhalen over €10.000-en overbieden maakte zowel mijn zusje als ik ons redelijk zorgen over de werkelijke mogelijkheden. Maar de huizen waar zij naar zoekt, vallen heel erg mee. Ze zijn te duur voor een starter en voor hetzelfde geld kun je wat verder weg een huis ipv een appartement krijgen. Dus alles verkoopt weliswaar snel, maar het zijn geen idiote biedingen. Dus we hebben nu een veel beter idee waar we naar kunnen kijken en gan dus in het loop van de week een leuke route uitstippelen voorde open huizendag. Het gaat vooral om een idee te krijgen van buurten en flats, dus nog geen stress, maar zou leuk zijn als het voor mijn moeder ook wat tastbaarder wordt. Ze vindt het natuurlijk hartstikke spannend, dus iets meer beeld is voor haar wel prettig.
Daarnaast was het prettig dat de aankoopmakelaar erg blij werd van onze voorbereidingen. Ze werd meteen enthousiast toen we aangaven wat we al hadden uitgezocht en wat we al hadden gepland. Dus met haar tips kunnen we echt verder volgende week