Koffiepraat! ☕️ Deel 2
Trees Mijn man zou die week dan bij hun in huis gaan werken om dat te managen, maar kans dat ik dat nu ook moet doen .
Je moet niks! Hij kan het niet en jij ook niet. Dus moeten ze zelf wat anders regelen. Simpel.
Echt grenzen stellen hoor. Je man kan niks en voor jou zijn die 2 weken doorkomen al opgave genoeg!
Trees Fijn dat hij zo snel geholpen kan worden, maar als het jullie allemaal niet lukt kun je het ook een maand uitstellen.
Ik weet niet wanneer je zus gaat verhuizen maar als zij dan wel in de buurt woont kan ze jullie misschien helpen, bijvoorbeeld met jou naar het ziekenhuis te brengen.
Het bed zou ik voor de operatie laten komen zodat je man daarbij aanwezig kan zijn.
Als je zelf in het ziekenhuis zit terwijl ze het bed komen brengen geeft dat misschien extra stress en geregel.
En kijk wat je nog meer nodig hebt zodat je het in 1 keer kan bestellen. Misschien een rollator of krukken om naar de wc te lopen, en zo’n tafeltje voor bij je bed om te eten.
Kippen zijn grappig! We hebben sinds zaterdag de kippen van mijn moeder overgenomen. Het was een heel karwei om een ren te maken en ik wilde graag een veilig hok ivm vossen in de omgeving. Volgens m’n moeder konden ze niet hoog vliegen, maar toch een redelijk hoog hek gemaakt.
De eerste avond waren de kippen zoekende in waar ze konden slapen… uiteindelijk vonden ze dit plekje
Bedankt voor al jullie tips. Super waardevol. Ik ga later alles wat jullie hebben opgeschreven even puntsgewijs samenvatten, zodat ik een overzicht heb. Ik heb vanochtend gewerkt, dus ik ga nu eerst even gaar wezen .
Rosemary kippen kunnen als ze willen echt bizar hoog vliegen. Ik vond ooit een kip op de tv in de speelkamer. Ik dat beest naar buiten jagen en dat beest vliegt weg, totdat ik ergens alleen nog maar een stipje zag in de verte . Ik denk een paniekreactie. Het was ook niet onze kip.
En zo zit je met je kind weer eens bij de huisarts. Dochter zit vanuit het niets onder de jeukbulten, hele gezicht en schouders zitten er onder. Waterpokken heeft ze al gehad, dus voor de zekerheid maar even voor het weekend heen... Ze had er op school ook echt last van
Rietjesbeker jakkes! Al duidelijkheid? Sterkte voor je dochter.
Trees de huisarts dacht waterpokken, maar dat heeft ze al eens gehad... Maar goed, het komt wel voor dat je dat 2x krijgt, zal je net zien dat onze kinderen tot die gelukkige groep behoren
Rietjesbeker wist ik ook niet dat dit 2x kon. Hopelijk nu wel een heel mild verloop.
Trees dat hoop ik ook! En eigenlijk ook dat het niet stiekem toch iets anders is, want dan kunnen we nog een keer
Rietjesbeker ah wat rot. Lijken ze wel op waterpokken? Opzich zijn die vrij typisch toch?
Trees wist ik ook niet dat dit 2x kon
Ik heb altijd geleerd dat als je ze voor het eerste jaar hebt, je ze dan sowieso nog een keer krijgt.
Maar wel vervelend @Rietjesbeker, hopelijk valt het mee!
CrazyCatLady nee niet sowieso. Dan is de kans groter dat je ze nogmaals krijgt. Maar mijn middelste heeft ze bij 8 maanden gehad en daarna nooit meer ondanks vele uitbraken. Mijn jongste bij 9 maanden en is nu 3 en tot op heden ook nog vele uitbraken overleefd. Maar daar zou het nog bij kunnen. Ligt er volgens mij aan of je voldoende antistoffen hebt ofzo
Hopsatee ik ben toen ik in Schotland zwanger was van H getest op antistoffen, ondanks dat ik had aangegeven ze gehad te hebben. Daar werd mij verteld dat je ze als je ze als baby hebt gehad de kans erg groot was dat je ze dan 2 keer zou krijgen, maar het dan ook goed mogelijk is dat je ze de tweede keer pas krijgt als je al volwassenen bent. Omdat het dan schadelijk kan zijn voor de (ongeboren) baby werd iedere zwangere standaard getest op antistoffen.
Maar het is me al vaker opgevallen dat richtlijnen daar anders zijn dan in Nederland, dus geen idee.. ik koos gewoon voor de richtlijn die mij het beste uitkwam
CrazyCatLady ze had ze ongeveer twee jaar geleden zal zo eens kijken hoe ze er vandaag uit ziet