Man heeft zijn afspraak bij de chirurg gehad voor zijn hernia-operatie. Niks is zeker, maar de planning wordt eerste helft december. Ik vind het nog best pittig klinken. Ze gaan het aan beide kanten verwijderen, waardoor het aan beide kanten ook open gesneden wordt met langer hersteltijd.
Daarna moet hij twee weken plat en hij moet ook liggend naar huis vervoerd worden na de opname. Het is ruim 2 uur rijden en hij past niet op de achterbank met zij lengte. Ik moet mijn vader dus vragen of hij hem kan vervoeren 😫 (hij heeft achter in zijn werkauto een bed).
Ook mag hij de eerste 2-4 weken niet traplopen. Om hem nu op een matje op de grond beneden te laten slapen, lijkt mij ook niet handig. We moeten dus iets van een bed regelen, waar hij makkelijk in en uit kan stappen. Na die weken, mag hij 2 weken rustig bewegen en dan als het goed gaat weer 2 weken lang heel langzaam lichte werkzaamheden oppakken.
Er zal dus ook best veel op mij terecht komen, dus ik ga kijken of ik ook twee weken vrij kan krijgen. Anders ga ik het niet redden.