Het gaat goed dames. Ik heb het afgelopen jaar hard gewerkt om alles weer stabiel te krijgen voor zover dat kan. Inmiddels is er zeker weer stabiliteit en heb ik het gevoel dat ik kan groeien en plannen kan maken.

Afgelopen tijd wat veranderingen geweest, zoals een nieuwe baan en m'n oudste naar de middelbare. Hierdoor hebben we thuis ons structuur moeten veranderen. Dat was even flink wennen, maar inmiddels loopt het best ok.

Al met al, ben ik nu in rustig vaar water en hoop ik dat het de aankomende tijd zo blijft😫😫🤣🤣😘😘😘.

6 dagen later

Mijn ene kind ontbijt met een kom snert en de andere met rijstwafels-met-pindakaas en ik denk niet dat ik het verschil tussen mijn twee kinderen beter uit kan leggen

Dit valt niet onder klagen of een blij topic, dus dan maar hier.
    We hebben de uitslag gehad van de testen van mn zoon. Hoogbegaafd met een disharmonisch profiel. Net als zn moeder.
    Het is een beetje jantje huilt jantje lacht voor mij.

• Bloem hebben hierop gereageerd.

Bob_Ross Och dat lijkt me inderdaad best een pittig iets om een plek te geven. Enerzijds fijn dat bekend is wat het is. Maar de uitslag an sich is best een lastige. Want hoe ga je daar mee om als kind en als ouders. Hopelijk krijgen jullie goede handvaten.

Bloem
        Voordeel is dat ikzelf er erg bekend mee ben, maar dat maakt het juist ook het jantje huilt verhaal. Daarnaast gaat hij ook een vorm van trauma therapie ontvangen gericht op emotie. Dat raakt me nog het meest. Ik heb alles gedaan wat in mn macht lag om te voorkomen dat ik een getraumatiseerd kind zou hebben. Nou is dat een groot woord, maar toch heeft hij hulp nodig.

Bob_Ross Ja precies. Hij boft erg met een moeder die exact weet wat het is en hem heel goed begrijpt.
          Tegelijkertijd is het nogal wat om te verstouwen en lukt het niet zonder hulp om er mee om te gaan. En dat is wel wat je in de basis wenst.

Bob_Ross knuffel! Ik kan me wel voorstellen dat het dubbel voelt. Aan de ene kant wil je gewoon dat je kind 'gemiddeld' is, en zo min mogelijk drempels tegen gaat komen in de maatschappij. Aan de andere kant, antwoorden en de juiste handvaten is natuurlijk wel fijn!
            En wat @Bloem al zegt, hij heeft jou als moeder, dat zal veel schelen. Sterkte met het verwerken, geef het tijd om het een plekje te geven. Jullie vinden je weg echt wel! 😘😘

Wat zouden jullie aan eten meenemen als je drie dagen naar de Efteling gaat en in een hotel overnacht? Ik ga geen ambities hebben op het gebied van gezondheid maar ik wil wel voorkomen dat we heel erg hongerig worden (oké voor de kinderen is dat niet haalbaar want die zijn standaard hongerig 😉).

Vulpen vooral verpakte tussendoor snacks, knijp fruit, peperkoek verpakt, voor de eerste dag wellicht een zak krentenbollen, appels. Van die droge crackers

Rijstwafels, voorverpakte koekjes, krentenbollen, flesjes drinken.

Honkeytonk
                  Bloem Ja, krentenbollen zijn dan het eerst waar je aan denkt hè. Maar die verkopen ze bij de Albert Heijn ineens niet meer, alleen die vieze die zogenaamd lang lekker zijn 🙁

Vulpen geld 😂
                    Ik nam altijd eten van thuis mee, om daar dan vervolgens te zijn en mijn kleffe broodje die inmiddels geplet was door de tas die klem zat in een attractie doodleuk in een holle bolle gijs te gooien en in te ruilen voor een brownie van een kraam daar 🙈
                    Dus daar ben ik mee gestopt, het enige wat ik wel van thuis mee neem is drinken.

Vulpen ontbijtkoek, bananen en appels. Verder een paar pakjes, maar verder hervulbare flessen.
                      Rijstwafels in kleine pakjes vind ik ook ideaal, die heeft de ah als het goed is ook.
                      Ik snijd de appels tegenwoordig standaard in stukjes, dat eet veel makkelijker in een rij of lopend. Dat kan ook met komkommer of worteltjes. Daarvoor neem ik bakjes mee, die kun je in je hotel schoon genoeg maken

• Vulpen hebben hierop gereageerd.