Vulpen Eigenlijk zegt iedereen meer 'Doewie' dan 'Doei' hè? Ik vind dat we de spelling moeten herzien.
CrazyCatLady Vulpen meer doeiiiii dan doewie 🤔 Maar volgens mij ben ik ook de enige Brabander die geen houdoe zegt, dus als ik raar ben is dat maar gewoon zo 🙃
Trees Vulpen ik heb nog nooit iemand doewie horen zeggen 😂. Misschien regiogebonden? Hier zeggen we moi ipv doei en ook moi ipv hoi bedenk ik mij nu 🤔 Vulpen Maar blijkbaar niet dus ik zal het eerst eens verder inventariseren. Hou ons op de hoogte. Ik ga er ook eens opletten!
Mamabeertje Vulpen Haha, hoe kom je hier toch op?🤣 Maar ik zeg ook nooit doewie, wel doeijjj, maar dat zijn twee heel verschillende dingen voor.
Vulpen CrazyCatLady meer doeiiiii dan doewie 🤔 iMoeder Ja, maar dat ligt heel dicht bij elkaar, ik denk wel dat ik hetzelfde bedoel maar doeiii/doejjj is een vreemde spelling. Je maakt er dan eigenlijk wel 2 lettergrepen van door die ie te verlengen 🙂 Ik zeg vooral ook vaak 'Tot kijk' 😅
iMoeder Vulpen Ja, maar dat ligt heel dicht bij elkaar, ik denk wel dat ik hetzelfde bedoel maar doeiii/doejjj is een vreemde spelling. Je maakt er dan eigenlijk wel 2 lettergrepen van door die ie te verlengen 🙂 Nee hoor. Het is echt maar 1 lettergreep. Alleen de klank van die i is iets langer. Maar niet dat het een aparte lettergreep is of er nog wat na de i komt
Toch6 Man kwam vannacht onverwachts thuis, gelijk heel mn planning van deze dag om zeep 🤣 Even id kaart ophalen, kringloop, op de koffie bij schippers (die van kraamzorg-verhaal).
Vulpen Mamabeertje Haha, hoe kom je hier toch op?🤣 Ik hoorde het mezelf zeggen en mijn collega ermee antwoorden 🤣 Maar ik heb erop gelet en zeg in de praktijk meestal 'Doeidoei'.