Ik vraag me af of ik een te strenge moeder ben of gewoon een minder relaxt mens 🙈
Gisteren was een vriendin hier met haar dochter. Meisje is 8. In plaats van te gaan spelen bleef ze de hele tijd rond de tafel hangen, zich bemoeien met het gesprek, steeds onderbreken... ook zat ze in een leunstoel en ze zat de hele tijd met de rugleuning te prutsen. Ik merkte dat ik er na 10 min aardig geirriteerd door raakte. Mijn dochters snapten er ook niet veel van, zij waren wel aan het spelen maar toen zij maar bleef zitten kwamen ze er ook rond hangen wat hun humeur niet verbeterde.
Ik heb dan na een half uur waarin ik geen zin kon afmaken gesteld dat ze 15 min zelf moesten gaan spelen. Komt ze elke minuut terug: is het al 20 over?? Ik dacht dat ik gek werd.. en vriendin zei er niks van, corrigeerde haar niet.. en keek wel naar mij toen ik aangaf het vervelend te vinden.
Ik weet niet, mijn kinderen kunnen zich over het algemeen goed bezighouden en als er vrienden zijn zien we ze gewoon niet meer 🙈 misschien ben ik wel verwend.