Trees Weggaan vind ik ook echt gezelliger, behalve in de auto maken ze elkaar nog af.
Dat is hier dus ook. Het moment van weg gaan is gekibbel, dochter heeft er een handje van om met haar haar en outfit bezig te blijven. En zodra ze klaar is gaat ze heel geïrriteerd doen, ‘nou, komen jullie nog?!!’. Tegen haar broers die op hun mobiel op de bank hangen, letterlijk zoning out omdat ze wachten tot zij klaar is. 🙄 Vervolgens discussie wie op wie aan het wachten was. Daarna ruzie wie er voorin mag zitten. (Terwijl ik dat bepaal en niet zij, juist vanwege dat gekibbel aaaghhh). En daarna in de auto wie er muziek mag draaien, of we wel of niet door het liedje van ‘de ander’ heen mogen praten, of er wel of niet tegen een stoel word geschopt… 😫😤
Trees We hadden dit jaar op de terugweg van vakantie een laken tussen hen in gehangen plus koptelefoons op, zodat ze elkaar niet konden zien en horen.
Dat is op zich ook een idee. Ik zelf haal ze uit elkaar. Dochter komt bij mij voorin zitten en oudste en jongste achterin. Dan kan oudste jongste helpen met zijn pomp als die onderweg wat wil eten. En jongste en dochter zitten niet bij elkaar. Jongste moet dan achter mij zitten, anders presteren ze het nog om ruzie te maken over voeten tegen de stoel en zo. En voor mij is het ook winst want dochter kan ik gezellig mee kletsen. Oudste valt 9 van de 10 keer in slaap als die voorin zit. (Lijkt op z’n vader, die flikte me dat ook altijd.) 🤣