@Huggybird @Femkes @iMoeder
Ik heb wel doorgevraagd en ook gevraagd hoe ze dat zelf vond en daar maakte ze een grapje over waardoor ik het idee had dat ze het zelf ook ongemakkelijk vond. En toen ik zoiets zei als: dat lijkt mij niet oké hoor, daar moet je het echt met hem over hebben ging ze het afzwakken. En ik zie haar 1-2 keer per jaar dus ik vond het ook lastig om dan keihard verder te gaan hakken zeg maar.
Maar helemaal eens verder ik vind het ook echt geen goed idee, zeker niet mocht ze ooit achterblijven: ik denk inderdaad niet dat ze enig inzicht heeft etc. Ze zei namelijk ook zoiets van ja met al die investeringen etc pfff nou weet ik niks van.
Andere vriendin van mij vond ik juist top! Die stopte ook met werken (wel in de zaak van haar man verder werken) toen had hij gezegd dan keer ik je salaris uit. Heeft ze nee gezegd en aangegeven dat ze mede eigenaar werd want dat was voor haar de enige optie: als het mis zou gaan was ze dan haar baan kwijt en haar salaris terwijl ze net zo hard mee bouwt aan de zaak en ook nog de kinderen thuis doet en heeft. Dat is ook gebeurd en dat vond ik echt goed.
Maar misschien ben ik ook wel erg extreem. Mijn man had aandelen gekocht maar per ongeluk alleen aan zijn rekening gekoppeld waardoor ik niks kon zien. Toen heb ik geeist dat hij dat ging regelen en omzetten omdat ik het wilde zien 🤣 was echt een bureacratische zooi van een half jaar waar we in kwamen. Maar ik wil het gewoon ook kunnen zien wat er met mijn geld gebeurd…