Vulpen Ik heb ook allerlei vlekken en volgens mij kan dat geen kwaad, is alleen irritant. Maar niet precies rond, meer fliedertjes.
Nee, daar ga ik ook vanuit. Ik heb het al 15 jaar en is nooit erger geworden. Het is anders dan oog of auramigraine, waarbij je echt geen zak meer ziet. Het is gewoon een klein vlekje en inderdaad meer een fliedertje.
Blue Het werd wel steeds erger, zodanig dat ik de lijnen op mijn beeldscherm niet meer kon onderscheiden. Alles was wazig en flikkerde
Het klinkt als een mogelijke oogmigraine als je nu geen hoofdpijn hebt. Zo zou ik het ook omschrijven. Alleen ik werd daar nooit licht in mijn hoofd van. Kan ook een stukje angst of spanning bij zitten, waardoor je misschien verkeerde ademhaal en licht in je hoofd werd? Bij mij ging het altijd vanzelf weg. Er was niks wat ik kon doen om het sneller weg te laten gaan. Rust etc hielp niet. Het had gewoon tijd nodig. Het was bij mij wel hormoongerelateerd. De eerste keer was in mijn kraamperiode van dochter en daarna standaard net in de periode voor en begin van mijn menstruatie. Ook wel eens tussendoor, maar in die periode duidelijk vaker. Nu al 4 jaar niet meer.
Als je het niet vertrouwt, kun je altijd even je huisarts bellen om te overleggen.