Trees Ik denk dat ik er dan serieus 6x per jaar zit en dat zijn vaak dingen waarvan ik denk dat het echt niet de moeite waard is
Ja ik ga voor dat soort dingen ook niet. Maar ik snap wel weer dat mensen na meer dan een maand miss advies willen ofzo.
Dat van dat opstapelen kan hier ook niet. Je mag er 2, hier spreekuren van 15 min per klacht. Dan red je soms wel 3 simpele dingen. Maar idd stuurt de arts je als hij dat dan niet redt, naar huis. Want anders loop je uit. En dat hebben wij zelden, juist omdat patienten dit inmiddels goed weten.
De planning is ook 1 van de redenen waarom ik vraag waar het over gaat. Plaatsen van een spiraal bv kost extra tijd, psychische klachten, of verwijderen van een moedervlek. Als je dan niet wil zeggen waarom (wat mag he, niet verplicht hoor) dan leg ik uit waarom ik het wil weten, en dat ik dan 15 minuten inplan of dat ze dan denken dat er meer tijd nodig is. Nu werk ik al 19 in deze praktijk, dus de mensen zijn inmiddels wel open en komt het weinig voor dat ze het niet willen zeggen. Laatst wel weer een keer. Ging het om knieklachten. Dan denk ik: waarom is dat erg als ik dat weet? 🙈