Huggybird ik denk bijna niemand als het zo zeldzaam is 😅. Volgens mij kwamen wij er ook pas achter na lang speuren en volgens mij zelfs van een tip van iemand hier?
Wij dachten vroeger dat ze allergisch was voor het rubber van de handvaten op een stuur 🫣. Pas met de elektrische fiets kreeg ze vaker en ergere klachten en van hardlopen dachten we dat het gewoon iets van schuren was. Als kind was het ook veel minder erg met rennen, omdat ze dan eigenlijk maar heel kort sprinten/rennen en weer stilstaan/wandelen enz. Was het enkel rood met veel jeuk, maar geen uitslag op haar bovenbenen.
Toen we wisten wat het mogelijk was, zijn we het gewoon gaan testen. Hobbelpaadje fietsen zonder pil en 2 uur later met pil. Dat was direct heel duidelijk. Daarna nog een keer getest met het vasthouden van een boormachine, massage gun tegen de huid en bij het hardlopen. Zonder binnen 2 minuten de eerste klachten en met pil nergens last van of alleen heel licht. Cetirizine is natuurlijk gewoon vrij verkrijgbaar, dus dat is makkelijk.
Qua plannen is het inderdaad super irritant. Morgenvroeg wil ze hardlopen, dus vanavond moet ze een pil. Vorige week fietste ze met schoolkamp door het bos en ze had geen pil gehad. Ze huilt bijna nooit, maar het is echt heel pijnlijk als ze bij de eerste klachten van jeuk en roodheid doorgaat. Ze moest uiteindelijk door de pijn ook echt stoppen en heeft met een docent een alternatieve route genomen na een stuk omlopen. Het zou daarom handig zijn als ze het gewoon dagelijks mocht slikken. Ik wil haar alleen niet dagelijks iets geven zonder overleg. De huisarts wil alleen eerst overleggen met een dermatoloog, omdat ze het zelf niet kent. Ik vind het wel bizar dat het zo zeldzaam is. We hebben echt een uniek kind 😉.