Femkes
iMoeder
Het was toen ik werkte juist veel makkelijker. Ik had toen ik werkte echt veel meer tijd en energie om dingen te regelen dan nu. Alles ging ook 10x sneller en makkelijker. Ik vind het nu juist een stuk lastiger, omdat ik op de meeste dagen er overdag juist geen ruimte voor heb en de consequenties een stuk groter zijn als ik toch over mijn grens ga. Ik heb er echt heel veel voor over dat ik gewoon weer even iets zo tussendoor kon regelen zonder eerst complete stappenplannen te hoeven schrijven of op hulp van mijn ab-er hoef te wachten.
Alleen ik werkte hiervoor de meeste weken wel ‘maar’ 28-32 uur, dus ik had wel één vrije dag in de week of anders in mijn lunchpauzes ruimte om dingen te regelen. Wij hadden hier toen ook al de stelregel dat we in de avond niks meer gingen regelen. Ik had werk waar ik constant aan stond, dus ik had daar in de avonden gewoon echt geen zin meer in. Natuurlijk waren er soms uitzonderingen, omdat het soms moet, maar in principe niet. Idem het huishouden. Alleen de was deed ik op werkdagen en wat opruimen, maar verder niet. Eigenlijk hebben we dit er gewoon in gehouden, maar nu om een andere reden.