Dat was zojuist een interessant gesprek met de zorgverzekeraar. Ze hadden van mij en nog 3 anderen onterecht een declaratie afgewezen. Ik had een bezwaar geschreven en deze heb ik met hun toestemming ook gebruikt om voor hen bezwaar in te dienen. Afgelopen maandag werden we allemaal gebeld dat ze een fout hadden gemaakt en dat we afhankelijk van onze polis een deel of alles terugkregen. Gisteren kregen we bericht met hoeveel we kregen, maar dat klopte bij niemand. Ik weer een bezwaar geschreven voor ons allevier en werd net weer gebeld.
Die gast was echt pissig, want doordat we alle 4 dezelfde bezwaarbrieven hadden gebruikt, had hij alle polissen door elkaar gehaald. Het was onze eigen schuld, want dan hadden we dezelfde brieven niet moeten gebruiken.
Hallo, omgekeerde wereld! Als jullie in eerste instantie de factuur niet onterecht hadden afgewezen, hadden wij geen brieven hoeven schrijven. Punt 2 we hebben allemaal hersenletsel (wat hij wist) en niet iedereen van ons is in staat om zo bezwaarschrift te schrijven. Ik doe dit ook gewoon vrijwillig om de andere te helpen en nee ik ga niet 4 verschillende brieven schrijven zodat jij niet in de war raakt.
Hij sloot nog af dat met dank aan zijn coulances wij geld terugkrijgen. Moeten we ook nog dankbaar zijn ofzo 😂. Volgens onze polis hebben we er gewoon recht op en voldoen we aan de voorwaarden. Gekke kwibus.