Trees Ik ben bang dat je dit gevoel ook wel herkent 😟
Ik herken het ook. Moest gisteren weer bij de apotheek komen opdraven in persoon. (Dan krijg ik bericht dat ik iets bij de balie moet ophalen ipv dat ik of iemand anders het uit de automaat kan halen). Blijkbaar omdat ze mij wilden mededelen dat dochter nu een generiek middel krijgt ipv de merk Tentin. Gaat nergens over want vorige keer heeft ze ook al de generieke gekregen.
Vorige week precies hetzelfde geintje. Of ik voor zoon iets bij de balie wilde ophalen. Ik er heen. Ja ze wilden mij vertellen dat de dosering is veranderd. Ik heb bedankt voor de mededeling. Maar eigenlijk hebben ze het vorige keer zelf fout gedaan. Toen stond er opeens op het doosje 2 x daags 1 tablet. Ipv 1 x daags 1, wat op het recept staat. Ik snapte al niet waarom ik ineens 6 doosjes adhd medicatie mee kreeg. 🤭 Maar heb het er lekker bij gelaten toen, ik dacht mooi, heb ik voorlopig genoeg. 🤣🤣 Want die herhalingen zijn ze altijd heel zuinig mee. Dus kan elke maand weer mailen dat het herhaal moet worden.
Maar eigenlijk snap ik nog steeds niet. Waarom als ik naar de adhd kinderarts ga, daar iets afspreek, hij een nieuw recept maakt. Dat de apotheek mij nog een keer iets moet mededelen, wat ik zelf met de kinderarts heb afgesproken…?
De week daar weer voor belde de plaspoli. Ik had een herhaling van de desmopressine aangevraagd (is een hormoon wat mijn jongste te weinig aanmaakt ‘s nachts). Moet ik weer op consult komen. Is eigenlijk ook weer voor saus want ik had inmiddels een andere kinderarts gevraagd het te verlengen (zijn vaste voor de DM), want daar waren we ondertussen ook alweer op controle geweest, en die vond dat geen probleem. Gelukkig kunnen uitstellen tot januari, maar dan kan ik dus ook weer een ochtend vrij nemen, eigenlijk voor niks.
En zo is het dus inderdaad elke keer wel wat.
De laatste tijd denk ik wel eens. Ik heb eigenlijk echt iets van hulp nodig. Maar ik weet niet zo goed hoe ik moet verwoorden voor wat.