Na veel gedoe heb ik eindelijk mijn verwijzing voor de beenorthese!!! 🥳
Het maken van de afspraak ging (uiteraard…🙄) eerst ook nog 3x fout, maar vanochtend het looponderzoek gehad en dat verliep goed. Wel een overkill aan hoeveel mensen er waren.
Uiteindelijk is al het gedoe zelfs niet helemaal voor niks geweest, want we gaan het toch combineren met een enkel - voetorthese. Waar ik wel wat van baal, want dan kan ik nog meer schoenen wegdoen. Heel oppervlakkig, maar toch shit. Ik loop er alleen veel beter mee, zelfs bijna normaal en de spasticiteit in mijn enkel was volgens de fysio fors toegenomen in score, dus gewoon nodig. Uiteindelijk ga ik hier alleen maar baat bij hebben, maar het wordt nu wel een behoorlijk gevaarte aan mijn been.
Daarnaast hebben ze min of meer toegegeven dat ze 2 jaar geleden steken hebben laten vallen. Mijn man vroeg heel onschuldig of deze oplossing nieuw was, omdat ze er zelf niet mee waren gekomen toentertijd. Dat maakte wel wat los. Ik kreeg bijna medelijden met de fysio en de revalidatie-arts die zich hier in eerste instantie uit proberen te kletsen, wat de arts uiteindelijk maar opgaf. Voelde toch als een kleine overwinning toen ze haar excuses aanbod namens het hele team. Al benoemde ze er nog wel even bij dat zij toen niet mijn hoofdbehandelaar was 😏.
Daarna was ze wel heel welwillend. Het voorschrift gaat rechtstreeks naar de aanbieder van mijn keuze. Nog een overwinning en ik zag mijn instrumentenmaker ook glunderen, want ook voor hem was het een overwinning.
Ik ben zo blij dat deze deze hobbel ook weer genomen is. Ik word nog liever van alle kanten lek geprikt dan het doen van een loopanalyse. Het heeft echt iets mensonterends vind ik om voor de camera te lopen en daarna door een groep mensen volledig kapot geanalyseerd te worden, terwijl je zelf ziet lopen als een waggelende eend op een groot scherm in slowmotion en ze zelfs nog even inzoomen op je scheve kont. Het gaat alleen maar over wat je niet kan en wat er allemaal misgaat. Echt ik hoop dat dit de laatste keer was!
Mijn doel voor 2025 wordt om het Drenthepad uit te lopen. Dat gaat nu hopelijk lukken 🤞🏻