Zonnebloem B haalt hij waarschijnlijk binnen een 2 a 3 lessen.
Dat kan hier niet, want er zit 7 weken tussen mogelijke afzwemmomenten. Het zwembad hier organiseert het niet vaker dan 1x in de 7 weken. Kan het bij jullie dan wel vaker? Het was daarom hier standaard 6 lessen of je moet een kind eerder laten stoppen, maar ik vond het wel belangrijk dat ze tot het afzwemmen wekelijks bleven oefenen.
Vulpen Ja dat is hier niet. Eerder 3 Γ 4 maanden.
Hier eigenlijk iedereen in 6 weken. Bij beide kinderen mocht bijna iedereen in de groep direct weer afzwemmen bij het volgende afzwem-moment.
ββ
Het enige wat ik nog weet van mijn eigen zwemles, was die horror haak. Er hing een ronde haak met een lange stok aan de muur en deze konden ze gebruiken om vanaf de kant iemands hoofd omhoog te houden in het water tijdens het zwemmen. Het ding is nooit gebruikt, maar ik vond het doodeng. In mijn herinnering ziet het eruit als een soort strop om iemand te wurgen, maar dat zal wel niet het geval zijn geweest π. Verder weet ik echt niks meer.
Ik was 3 toen ik A haalde en 4 met B. Ik zat in een of andere zwembad van een revalidatiecentrum met max 3 kinderen per groep a la therapeutisch zwemmen, omdat ik net daarvoor 3 maanden in het gips had gezeten ivm een complexe botbreuk. Dit zou goed zijn voor het herstel ofzo iets en dat het vergoed werd door de verzekering zal mijn moeder ook wel over de streep hebben getrokken gok ik.
Ik werd dus vroeger ook altijd het diepe geplukt door de badmeesters-juffen, omdat niemand geloofde dat ik mijn zwemdiploma al had en dan scheen ik zeer uitgebreid het bewijs te showen (je kreeg vroeger van die dingen die je op je zwempak kon naaien). Ik scheen elke keer ongeveer op te stijgen van trotsheid als ik die plaatjes op mijn badpak weer mocht showen. Het maakte in ieder geval weer goed dat het mij nooit gelukt is om mijn veterstrikdiploma te halen. Ik en nog een jongetje waren de enige kleuters die hem niet kregen. Wat een trauma was dat π