Honkeytonk ohhh maar het was alles behalve een relaxed traject hoor 🤣Ik voel je helemaal met zo’n weigeraar! In de zomer hadden 2 boomers tegen me gezegd: oh! Is ze al ruim 2,5? Meisjes zijn toch altijd vroeg zindelijk? Toen aan de slag gegaan maar dat werd een waar drama.
Nu begon L in januari zelf aan te geven dat ze gepoept of geplast had en wilde dan een schone luier. Plassen ging nu vrij snel, na een weekje had ze wel door dat ze zelf kon gaan. Maar poepen is echt 4-5 weken drama geweest nog. Ik weet niet hoeveel onderbroeken met poep moeten verschonen 🤣Maar deze week beloofde ik een vrij stom cadeautje en ineens ging ze zelf naar de wc, poepte daar, en kwam zeggen dat het niet eng meer was en ze cadeautje wilde.
Vervolgens leek het mijn slimme haaibaai wel een mooi pressie middel met als hoogtepunt: als ik niet nog cadeautje krijg poep ik weer in mijn broek - en dat dus vervolgens ook doen en naar me toe komen en zeggen: ik heb lekker in mijn broek gepoept! (Echt, mijn jongens waren serieus niet zo gehaaid bij 3 🤣) Maar nu gaat ze al wat dagen zelf, geen ongelukjes en geen cadeautjes chantage meer 😂 En eigenlijk bijna elke ochtend ook droog dus denk dat we ook de nachtluier bijna vaarwel kunnen zeggen.
Zindelijk maken was bij geen van 3 hier een makkie helaas dus ik ben zoooo blij dat dit nu klaar is en we geen luiers meer nodig hebben (doei gesleep!) Ik kan soms best weemoedig zijn met dat ze al zo groot wordt maar niet voor dit gedeelte 😜
Funfact: ik was dus ooit al bijna een jaar uit de luiers want er zit natuurlijk 4 jaar tussen middelste en jongste.
Ik ga het morgen vieren 😜