Nescio Ik denk dat het wijs is om de bal in haar kamp te laten, het is aan haar om het vertrouwen te herstellen en anders zou ik ook op zoek gaan naar iemand anders.
Ik denk dat we dit zo ook gaan doen. Ik heb het echt zo helder mogelijk proberen uit te leggen met metaforen en al. Ik ben namelijk hartstikke goed in teveel willen uitleggen en te lang van stof zijn 😇. Meer kan ik denk ik ook niet doen.
Zonnebloem Het was geen beste nacht, maar dat kwam ook door een zekere muis en een pijnlijke schouder. Mijn man heeft vanochtend weer gereageerd dat het voor mij geen keuze, maar een voorwaarde is om mee te kunnen praten en dat we daarom graag het verslag ontvangen. Daar kwam net weer een reactie op of we het wel zeker wisten, want de uitslag heeft wel toelichting nodig en anders zaten we met onzekerheid tot volgende week. Moest ze misschien nog een extra moment eerder inplannen enz.
Ik heb maar weer gereageerd dat ik heel goed op de hoogte ben alle voor- en nadelen en dat wij onszelf volledig verantwoordelijk zien voor deze keuze. Dat we niet verwachten dat ze een extra afspraak voor ons gaat inplannen en dat ik mij ook goed realiseer dat het een concept is. Het gaat mij er puur op dat ik volgende week haar toelichting goed kan volgen en dat mijn geheugen en tempo van informatieverwerking niet teveel in de weg staan. Het is een IQ onderzoek, een middel om ons richting te geven in wat ons kind nodig heeft. Het is niet een doel op zich en voor mij bestaat er geen goede of slechte uitslag en als de uitslag onduidelijk is, geeft dat vaak ook iets belangrijks weer. Ik gok dat er sprake is van een disharmonisch profiel of onderpresteren of iets dergelijks. Ik vind dat niet heel schokkend.
Het is natuurlijk heel aardig dat ze hier bezorgd om is, maar ik ben nogal allergisch als mensen uit beste bedoelingen iets voor mij beslissen zonder overleg. Deze neem ik trouwens volledig voor mij rekening en zal ik naar haar ook niet uitspreken. Dit is echt mijn eigen overgevoeligheid 🫣.