Vulpen ik had idd bij1 gestemd. Ik wil geen groen links meer hier in de gemeente.

Jessie80

Ik zou geloof ik wel op Pieter Omzicht stemmen als hij zich verkiesbaar stelt. Van hem heb ik het idee dat hij zich inzet voor idealen in plaats van voor macht.
Hoe zien anderen dat?

Rosemary ik ben ook fan van de man. Dus ik zou ook nog wel eens kunnen switchen dan.

Had het er vandaag nog met schoonvader over. Die hoopt op een verbintenis met BBB zoals GL en PVDA nu maar ik geloof niet dat dat ervan komt en lijkt me ook onverstandig.

Ik heb de laatste keer Volt gestemd. Ik weet niet of ik een bepaald type mens ben 🤣

En ik ken ook wel meer Volt stemmers maar ook GroenLinks, SP, VVD en D66 en ChristenUnie. En BBB ook.

Ik heb een breed scala aan soort mensen om me heen denk ik… 😅

• [verwijderd]

Hopsatee Ik heb de laatste keer Volt gestemd. Ik weet niet of ik een bepaald type mens ben

De enige Volt stemmer (waarvan ik weet, ik weet het van de meeste mensen in mijn omgeving niet) die ik ken is metalhead, lange baard, vol tatoeages etc, dus als dat een Volt-type is heb ik nu een heel raar beeld van jou 🤣

[verwijderd] hahaha ik klink als het tegenovergestelde 🤣

Ik heb stemwijzers (provinciale Staten was dat) gedaan en kwam elke keer bij Volt uit dus toen partij programma gelezen en kon ik me wel in vinden.

Maar goed ik vind het eigenlijk geen doen meer stemmen tegenwoordig want ik kan me nergens volledig in vinden of voel voldoende vertrouwen.

• [verwijderd]

Hopsatee ik kon me vooral die baard bij jou al niet voorstellen 🤣
          Ik heb volt toen wel overwogen maar kwam lager uit mijn stemwijzer dan ik had verwacht, dus toch maar niet gedaan..

• [verwijderd]

Noordeling ik ook niet.. ik hoopte dat die motie van GL/PVDA er wel voor zou zorgen, maar ik had daar alsnog een hard hoofd in. Komt nu haast over alsof hij zelf maar eieren voor zijn geld heeft gekozen? 🤔
          Hoekstra stopt overigens ook, flinke opruiming daar..

Nu nog hopen dat hij het zelf ook onthoudt en niet over 3 weken weer terug is 🤞

En toch vraag ik me nu af 'wie dan'? Niet dat ik ooit op Rutte heb gestemd, maar ik vind de alternatieven momenteel ook niet veel soeps.

Rietjesbeker ben ik het wel eens. Ik vraag me ook af wie is er dan een vertegenwoordiger voor NL. Maar ja, er is nu in elk geval wel ruimte voor. Komt vast iemand dan!

• [verwijderd]

Rietjesbeker het is allemaal ruk, maar ik hoop eigenlijk dat juist omdat het allemaal ruk is, mensen eens verder gaan kijken naar de inhoud van de partijprogramma's in plaats van een "ik stem op Rutte want hij fietst naar zijn werk en is zo normaal gebleven" 🙄

@Femkes zei iets over dat mensen bij dreiging minder snel durven te stemmen voor verandering, dus hopelijk is een verandering van partijleider dan ook ten nadele van de VVD 🤭

Maar ja, wie wel? Ik hoor half Nederland op zijn kop staan over Omtzigt, maar mensen lijken even te vergeten dat die man net uit een burn-out komt.. is MP dan wel de beste baan voor hem?
              En wat betreft BBB, Caroline schijnt gezegd te hebben geen MP te willen worden..
              Ik hoor ook veel speculaties over Aboutaleb als lijsttrekker voor PVDA/GL, daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.. Geen idee of dat realistisch is hoor!

Wie wel? Tsja, met Rutte zijn we ook echt niet goed af. Natuurlijk een groot aantal zeker niet maar er loopt in heel Nederland echt wel iemand of meerdere rond die MP kan zijn lijkt me. Niemand is onvervangbaar zeggen we altijd met alle banen. Zou wat zijn als dat met deze baan niet zo zou zijn. Met wat Rutte allemaal doet en heeft gedaan lijkt het me goed dat er nu een ander komt.

Hopsatee Ik heb de laatste keer Volt gestemd. Ik weet niet of ik een bepaald type mens ben 🤣

Het type dat in mijn vriendengroep past 🤪

Bloem Met wat Rutte allemaal doet en heeft gedaan lijkt het me goed dat er nu een ander komt.

Dat absoluut! En we hoeven de volgende premier ook niet weer 13 jaar aan het roer te laten staan he 😝

• [verwijderd]

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het effect dat dit op bbb gaat hebben..
                Veel stemmers deden dat uit een soort anti-Ruttte protest, gaan die nu ook anders stemmen? Of verhuizen de Rutte-op-zijn-fiets stemmers nu naar een soort Boer-zoekt-vrouw ideaalbeeld?

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/11/val-kabinet-rutte-iv-11-juli-a4169478

Benieuwd of Dilan Yeşilgöz de eerste vrouwelijke premier kan worden.

Gisteren las ik in De Morgen een interessant portret van Mark Rutte. De columnist zei dat er onder die calvinistische houding en die 'bescheidenheid' (hij woont nog steeds in hetzelfde appartement als in de jaren 90 bijv.) van Rutte verder niets zit. Geen grote idealen, geen plannen voor verandering. Hell, zelfs geen ambities of ego. Hoe dieper je graaft in de persoon, hoe minder je vindt. Daarom heeft Rutte zo goed 'gepakt' als premier, maar is de sociaaldemocratie er niet bepaald op vooruitgegaan.