[verwijderd] Zonnebloem absoluut! En wat dat betreft (misschien wel het enige 🤣) mag er hier ook best een Amerikaans systeem ingevoerd worden, max 2 termijnen.. Ik vraag me af of Rutte inmiddels een stempelkaart bij zijn ontslagpapieren heeft 🙄
Vulpen Pimpelmeesje Pffff. Mensen wíllen ook gewoon graag alles naar de vernieling helpen hè. Tijdens ons de zondvloed, of zo.
iMoeder Pimpelmeesje Ik begrijp elke keer vooral de winst van Volt niet. Ik hoor of zie echt werkelijk nooit wat over die partij. In welke bubble zit ik niet waar al die stemmen voor hun vandaan komen?
Jessie80 Ik heb me er nog niet echt in verdiept maar het lijkt erop dat rechtse stemmers massaal naar BBB gaan en d66 stemmers zich uitsmeren over GL, PvdD, Volt etcetera klopt dat? Overigens moest ik wel lachen om deze fout in de NOS app:
[verwijderd] PvdA en GroenLinks willen één lijst en programma voor Tweede Kamerverkiezingen - https://nos.nl/l/2482138 Dat wordt dus een tactische stem..
Trees iMoeder ik ken juist heel veel volt-stemmers. Ik denk dat zeker de helft van mijn vrienden hierop stemt. Zal wel een bepaald type mensen zijn, waar ik mee om ga. Zelf nog nooit op gestemd overigens, maar sluit niet uit dat ik dit ooit nog wel ga doen. Bij de laatste verkiezing heb ik getwijfeld, maar heb toen toch tactisch gestemd.
Marshmallow Vulpen nou in Amsterdam wordt er nog massaal groen links gestemd juist. Tenminste bij de laatste verkiezingen wel.
Vulpen Marshmallow Ja óók. En PvdD. Ik ken haast niemand op m'n werk die wat anders stemt dan een van die opties 😅 O ja, Bij1 ook nog.
Jessie80 Ik ben ook nog wel heel benieuwd wat Pieter gaat doen. Voor hem wel gunstig dat eerst het reces is... kan hij er nog heel even over nadenken.
Rosemary Jessie80 Ik zou geloof ik wel op Pieter Omzicht stemmen als hij zich verkiesbaar stelt. Van hem heb ik het idee dat hij zich inzet voor idealen in plaats van voor macht. Hoe zien anderen dat?
Jessie80 Rosemary ik ben ook fan van de man. Dus ik zou ook nog wel eens kunnen switchen dan. Had het er vandaag nog met schoonvader over. Die hoopt op een verbintenis met BBB zoals GL en PVDA nu maar ik geloof niet dat dat ervan komt en lijkt me ook onverstandig.
Hopsatee Ik heb de laatste keer Volt gestemd. Ik weet niet of ik een bepaald type mens ben 🤣 En ik ken ook wel meer Volt stemmers maar ook GroenLinks, SP, VVD en D66 en ChristenUnie. En BBB ook. Ik heb een breed scala aan soort mensen om me heen denk ik… 😅
[verwijderd] Hopsatee Ik heb de laatste keer Volt gestemd. Ik weet niet of ik een bepaald type mens ben De enige Volt stemmer (waarvan ik weet, ik weet het van de meeste mensen in mijn omgeving niet) die ik ken is metalhead, lange baard, vol tatoeages etc, dus als dat een Volt-type is heb ik nu een heel raar beeld van jou 🤣
Trees Hopsatee Ik heb de laatste keer Volt gestemd. Ik weet niet of ik een bepaald type mens ben 🤣 Het type dat in mijn vriendengroep past 🤪