iMoeder klinkt inderdaad ook pittig. Wij hebben altijd gekampeerd met de meiden en ik ben ook weleens een weekje alleen met de meiden weggeweest (behalve de 1e twee jaar nadat de jongste geboren werd, huurden we een stacaravan, maar dat was eigenlijk veel meer gedoe en echt 3x zo duur). Regelmatig wel een huisje voor een weekend of een weekje geboekt in andere vakanties, maar nooit in de zomer. Ik vond dat zelf ook veel pittiger, dan kamperen. Moest je ze veel meer zelf vermaken, omdat ze dan veel minder snel contact legden met andere kinderen en je toch minder buiten leeft. Buiten gaat het een soort vanzelf, omdat ze elkaar continue tegenkomen. Plus inderdaad wat je zegt dat je een huisje toch weer enigszins netjes moet achterlaten.
Kamperen is natuurlijk spotgoedkoop, als je een kleine camping pakt, dus daardoor hadden we altijd budget over om uiteten te gaan en huishouden heb je niet in een tent. Een all inclusive vakantie zou voor ons echt veel duurder zijn, dan kamperen en dagelijks uiteten gaan. Plus nog de kosten van een huurauto daarboven op als je ergens heen vliegt. We vinden het beiden echt a-relaxed om op 1 plek vast te zitten en gaan graag op pad. Ik denk dat dit bij elkaar echt onbetaalbaar is voor ons voor 2-3 weken vakantie.