Nav een discussie met man ben ik benieuwd hoeveel jullie gemiddeld (per jaar) uitgeven aan vakanties en uitstapjes. Gewoon een richtbedrag is goed, ik ben echt benieuwd of ik nu onredelijk ben.

Conclusie: alles kost veel. En we zijn met 5, dus altijd een extra grote kamer met overnachtingen, uit eten gaan is ook direct x 5, etc. Ook qua vakanties, als we bijv. vliegen of met de trein gaan, komen we vaak best duur uit.

Ik zou graag wat vergelijkingsmateriaal hebben dus 😃

• Trees hebben hierop gereageerd.

Hm geen idee. De vakantie deze zomer komt volgens mij op 3000 uit (weekend Zwitserland + 12 dagen kroatie).

Musea ed doen we zelden met zn allen. Pas wel wezen zwemmen en dan ben je inderdaad zo €90 kwijt aan entree en parkeren.
    Zeg op jaar 4000 euro vakantie + dagjes uit.

Qua eten. Even grof adhv rabobank app 250 per maand. Maar de ene maand of de andere maand scheelt heel veel.

Jeetje nou:

• zomervakantie is 2 weken inclusief heen en terug overnachting 2500 euro. Komt daar alles nog bij Vignet, benzine, tol, (1000-1500?)
    • in de krokus zijn we naar Landal geweest hebben we mijn ouders meegenomen. Dat was 550 euro voor dat weekend (daar niks betaald dat hebben mijn ouders gedaan)
    • met oud en nieuw gaan we weekend met vrienden weg. Dat is 650 euro. En dan daar nog denk ik 200 euro?

En dan heb ik nu alleen onze weekendjes en vakanties hè? Want ik ga ook 1 op 1 met de oudste na slagharen, 1 op 1 net de middelste naar dolfinarium, we gaan regelmatig naar zwembad museum of ander uitje (wel altijd met korting, jongste is nog gratis) uiteten (doen we niet heel vaak zomaar) etc

We gaan samen 3 dagen naar de Ardennen voor 10 jaar samen. Ik ga naar concert at sea net een vriendin, Weekend Middelburg met vriendin. Man gaan naar een concert en weekend weg met boot met vrienden.

Ik zou echt geen richtlijn kunnen geven. Veel 🤣

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen.🙈
    Wij hebben een vakantie pot en daar storten we elke maand september 15000 euro op. Dit is voor 2 volwassenen en 3 kinderen. Hiervan zijn wij afgelopen jaar een lang weekend London geweest, week Egypte en een week Saoedie Arabië en gaan we in augustus 2 weken naar Zanzibar inclusief 2 daagse Safari. Ik weet dat dit belachelijk veel geld is, en ben ook enorm dankbaar dat we dit kunnen en hierdoor bepaalde reizen kunnen doen.

Uitstapjes en etentjes doen we van ons weekgeld. We storten elke week 500 euro op de gezamenlijke voor boodschappen en leuke dingen. Wat overblijft sparen we weer, want we doen niet elke week een uitstapje. Uit eten gaan we sowieso 1x per maand op kosten vd praktijk van mijn man.

Nescio ik wil het niet eens weten. Ik gok heel veel 🫣. Het enige voordeel van het afgelopen jaar is dat dit nu een stuk minder is dan voorheen.

Even grof geschat. Een dagje weg is zo 100 a 200 euro. Even uiteten idem. Nu ben ik ook niet het type dat zelf drinken en broodjes meeneemt. De lol van een dagje weg vind ik oa een terrasje hier en een restaurantje daar (ik ben dus ook gewoon een verwende pieperd 😬).

Wintersport is denk ik rond de 4000 a 5000 euro. Zomervakantie afhankelijk van waar. Afgelopen jaar 3 weken Tsjechië was echt goedkoop (tussen de 2000 a 2500 euro). Frankrijk zijn wij zeker minimaal 4000 euro kwijt. Daarnaast nog een weekendje en een weekje weg a 1000 a 2000 met alles erop en eraan.

Nu zijn wij wel heel erg van het uiteten en lunchen tijdens vakanties en dat loopt snel op. 3 weken een plek huren in de vakantie is niet zo duur, maar het is meer wat we allemaal doen tijdens een vakantie.

Mijn conclusie is ook dat alles veel kost. Ik merk bijv dat uiteten ook steeds duurder wordt, nu de oudste uit de kindermenu’s is. Hoe groter de kinderen, hoe duurder alles wordt, zoals entree.

Ik heb echt geen idee.🙈 wij zijn de afgelopen jaren niet op vakantie geweest maar ondernemen wel veel en gaan vaak uit eten.

Trees Mijn conclusie is ook dat alles veel kost. Ik merk bijv dat uiteten ook steeds duurder wordt, nu de oudste uit de kindermenu’s is. Hoe groter de kinderen, hoe duurder alles wordt, zoals entree.

Ja dat zeker. Ik heb nu nog dat de dreumes van mij mee eet en de andere twee een kindermenu nemen. De jongste is uitjes nog gratis.. de uitjes zijn sowieso nog leuk qua prijs omdat ze jong zijn (ik bedoel ze zijn nog enthousiast over het speelparadijs iPv Walibi)

Ik neem dan wel weer drinken en lunch mee dus daar besparen we vaak op maar als we op vakanties zijn letten we niet op en bestel ik zo elke dag 1 of 2 cocktails en de kinderen ijsjes op een terras. Hapje erbij… kaching.

Of met mijn vriendinnen uit eten. Oh lekker cavaatje als aperitief, gin tonic in de kroeg. Kaasplankje erbij? 🫣 Tikt allemaal best aan.

Positieve is dat ik tegenwoordig met kinderen veel minder vaak weg ga 🤪

• Trees hebben hierop gereageerd.

Ik denk gemiddeld makkelijk 500 per maand
        3000 zomervakantie
        Beide weekend weg met vriend(in) 800 pp
        Mei of herfstvakantie 1000
        Dat is al 5.600 en dan af en toe nog een losse dag weg dus die 6.000 per jaar halen we makkelijk

Aan mijn antwoord heb je denk ik niet zoveel. Ik probeer wel elke vakantie een uitstapje te doen met ze omdat ze anders nergens komen, want ex doet werkelijk niks met ze. En dat lukt over het algemeen ook. Maar dan ben ik echt aan het puzzelen hoe het zo goedkoop mogelijk kan zonder dat ze dat erg doorhebben. Normaal sleep ik dan een hele tas eten en drinken mee. Afgelopen keer zijn we voor het eerst ergens gaan lunchen. Dat vinden ze dan erg leuk want is voor hun bijzonder.

Als we op vakantie kunnen dan probeer ik een huisje te vinden voor rond de 1000 euro max (en gaan dan 1 week). En dan reken ik 100 euro per dag aan geld wat opgaat, buiten boodschappen om (ik kook dan die dagen in het huisje iets makkelijks). Laatste keer zijn we tijdens de vakantie 1 keer uit eten geweest. Was ook heel leuk.

Ik zou er meer aan uitgeven als dat kon. Vind herinneringen maken heel waardevol! Dus ik zou er echt niet al te veel op beknibbelen als je er het geld voor hebt. Ik heb zelf ook fijne herinneringen aan de vakanties met mijn ouders vroeger.

Wintersport (2x) is samen ongeveer €5500
        Zomervakantie €2500
        Weekendje weg (2x) samen €1000

Een dan nog de dagjes, vaak musea met de museumjaarkaart, maar als we met zn allen gaan ook wel vaak in combi met eten.

Hopsatee als we op vakanties zijn letten we niet op en bestel ik zo elke dag 1 of 2 cocktails en de kinderen ijsjes op een terras. Hapje erbij… kaching.

Bij ons gaan dan ook echt alle remmen los 🫣. Mijn man is minstens zo erg. Ik kan zo onwijs genieten van een cocktailtje met een borrelplankje ergens in het zonnetje, terwijl mijn hele gezin zich vermaakt. Ik vind dit echt het ultieme geluksgevoel.

Ik vind heel veel niet belangrijk (dure auto’s, kleding, verzorgingsproducten vind ik niet belangrijk en ik denk dat 75% van wat in mijn huis staat tweedehands is), maar vakanties en uitjes vind ik echt heerlijk. Ergens heen gaan is nu een stuk lastiger dan vroeger, maar als we iets gaan doen, dan heb ik nu helemaal zo iets ‘boeien ik leef maar 1x’. Zolang het financieel kan, blijf ik dit doen en bespaar ik liever op andere zaken.

Trees Ik vind heel veel niet belangrijk (dure auto’s, kleding, verzorgingsproducten vind ik niet belangrijk en ik denk dat 75% van wat in mijn huis staat tweedehands is), maar vakanties en uitjes vind ik echt heerlijk. Ergens heen gaan is nu een stuk lastiger dan vroeger, maar als we iets gaan doen, dan heb ik nu helemaal zo iets ‘boeien ik leef maar 1x’. Zolang het financieel kan, blijf ik dit doen en bespaar ik liever op andere zaken.

Ja enorm mee eens. Auto’s boeien ons niet. Kleding vind ik wel leuk maar wel ook al snel te duur (lang leve Vinted) maar uitjes en vakanties… heel leuk 🙂 Dus zolang wij dit ook kunnen financieel “letten” wij ook niet echt op.

Ik denk rond de 12.000 euro per jaar (2 volwassenen en 2 kids). Ik besef mij heel goed dat we ‘verwend’ zijn en het heel fijn is dat we dit kunnen doen. We maken wekelijks uitstapjes en gaan ook zeker wekelijks uiteten. Laten we zeggen dat we daarmee ongeveer op 6000 a 7000 euro per jaar komen. Daarnaast gaan we meerdere keren op vakantie, maar betalen dan alleen de camping zelf, want wij hebben een camper tot onze beschikking. Nu ik het optel denk ik dat het toch ook wel richting de 15.000 euro gaat.

Dit jaar tot nu toe:

• midweek Landal met Dafne in een 2-persoonshuisje, rond de 300 euro. Maar dat is alleen verblijf. We hebben ook een dagje Toverland gedaan en dan ben je al snel meer dan 100 kwijt.
          • weekend Landal met zn 3tjes. Stacaravan 280 euro. Maar we hebben daarna uitgerekend dat er nog ruim 200 euro is uitgegeven aan paardrijritjes, hairwraps, eten en drinken.
          • zomer wordt een week Center Parcs in Duitsland, ruim 1500 euro. En daar komt natuurlijk nog een hoop bij aan eten, drinken, benzine en leuke dingen doen.

Ik geef verder zo'n 200 euro per maand uit aan leuke dingen doen, mischien wel 300 euro.

Geen idee of we verder nog weg gaan rest van het jaar. Denk dat dat er even niet meer inzit.

• [verwijderd]

Vakanties: nog niet.
          Maar ik ben wel meer aan het uitbreiden rondom uitstapjes, probeer wat meer uit mijn comfortzone te stappen.
          Echt een vast bedrag per maand heb ik niet, het ligt aan het moment, aan wat de kinderen willen doen, en aan wat mogelijk is. De ene keer is dat dus gewoon een kattencafe en ben ik hooguit 20 euro kwijt, de andere keer dus naar een Animecon en tik ik de 200 wel af.
          Het gros van de uitstapjes zijn dingen met gratis entree, festivals in de stad en dan alleen betaal ik alleen voor eten/drinken. We hebben de laatste tijd ook veel gratis concertkaartjes gehad dankzij I, dat scheelt ook 😉
          Ik heb wel geïnvesteerd in efteling abonnementen, we gaan ongeveer eens in de 3 weken. Eten en drinken nemen we mee, maar vaak kopen we daar nog wel een ijsje oid, en met vervoer erbij zit ik dan rond de 30 euro.

Gemiddeld denk ik dat ik per maand op zo'n 100 euro uit kom, plus de kosten van de abonnementen. Rond het af naar boven door de vakanties waarin we wat meer doen, en dan schat ik zo'n 2000 euro per jaar?