Ik was bezig met de heg knippen, hoor ineens een doffe bons en direct daarna een keihard gegil en gehuild. De kinderen waren op de trampoline aan het spelen en dochter was onder het net door gekropen en was naar beneden gevallen, met haar been op de rand van een steen.
Het lijkt gelukkig niet gebroken, maar ze heeft morgen met de zwemles denk ik wel een heel indrukwekkende blauwe striem op haar been. Maar dat moment dat ik nog niet wist wat er precies was gebeurd en ze alleen hard kon huilen... Had ik even het hart in de keel.

Edit, en nog geluk dat ze niet met haar hoofd op de steen is gekomen. Dan waren we veel verder dan huis geweest!

Rietjesbeker Pfff wat een schrik. En die kinderen ook he. Wat verzinnen ze toch.

Rietjesbeker oh bah dat is schrikken! Gelukkig lijkt het mee te vallen. Hopelijk heeft ze geleerd dat onder het net doorkruipen niet zo verstandig is… πŸ€πŸ˜‰

11 dagen later

Oudste was de trein ingestapt (en jongste en ik nog niet) toen de deuren ineens dicht gingen 😳 Gelukkig had de conductrice het door en gingen de deuren weer open maar pfff, we waren wel geschrokken allemaal.

Vulpen oh jee dat is schrikken ja! Gelukkig had de conductrice het door.

Mijn broer was met zijn gezin in Parijs en daar stond hij met schoonzus en dochter nog op het perron en mijn neefjes (14 en 10) in de metro en die reed weg.
      Mijn broer snel gebaren naar de oudste tweede perron eruit. En zo kwam het goed. De oudste had ook een mobiel dus dat scheelde ook weer.

CrazyCatLady Eigenlijk was het vooral heel surrealistisch, ik kon het niet echt geloven of zo. Duurde ook echt even voor ik riep: 'Wacht, mijn kind zit daar al in!' Maar ben wel blij dat de trein niet echt al weg reed. De conductrice kwam nog even bij ons checken of we okΓ© waren, dat was wel lief.

Vulpen Poh wat een schrik ja. Gelukkig goed gekomen.

Vulpen ah dat is lief! Wel fijn dat ze het gezien had hoor, lijkt me best eng 😬

Vulpen pfff, dat is zeker schrikken! Fijn dat de conductrice het door had en nog even vroeg of het goed ging.

Vulpen oh vreselijk! Wij hebben het een keer gehad in de metro in Amsterdam of Rotterdam (ik weet het even niet meer precies waar - ik heb het verdrongen denk ik 🫣). Gelukkig was dochter zelf zo slim om direct een oudere vrouw aan te spreken en is ze samen met haar de volgende halte uit gestapt. Ze had ons telefoonnummers op zo armbandje staan en die mevrouw heeft ons direct gebeld. Ze was een jaar of 6 a 7 en wij waren enorm in paniek. Ik was zo opgelucht dat we zo snel gebeld werden dat alles oké was.

Trees Ja ik denk dat ik dan gauw iemand van de NS had gezocht en dat zij dan naar de conductrice in de trein hadden kunnen bellen? De kinderen hadden verder niet mijn telefoonnummer, het zijn geen weglopers (meer). Ik denk wel dat oudste aardig in paniek zou zijn geweest als de trein echt was vertrokken maar ons uitstapstation was wel ook het eindstation dus op zich denk ik dat het dan ook wel goed gekomen zou zijn als wij dan de volgende zouden hebben genomen?

• Trees hebben hierop gereageerd.

Vulpen er is een soort alarmlijn bij de NS, die je kan bellen. Ik weet dit omdat ik ooit opgesloten zat in een stilstaande trein op het arrangeerterrein 🀣.

Vulpen De kinderen hadden verder niet mijn telefoonnummer, het zijn geen weglopers (meer).

De mijne ook niet, maar ik vond het altijd fijn dat ze deze om hadden in drukke en/of vreemde omgeving, zolang ze onze nummers niet uit ons hoofd kenden. Overigens was dit de enige keer dat ze er ooit gebruik van hebben moeten maken.

Wij hebben na deze actie wel afgesproken als dit weer gebeurt, uitstappen op het volgende station en wachten tot wij er zijn. Van te voren ook gewoon nooit over nagedacht. Ik zei nog tegen dochter, niet instappen, maar ze zat in dromenland en stapt zo achter iemand anders aan de metro in, net voordat de deuren dicht gingen.

Trees Wij hebben na deze actie wel afgesproken als dit weer gebeurt, uitstappen op het volgende station en wachten tot wij er zijn. Van te voren ook gewoon nooit over nagedacht.

Wij ook ja πŸ™‚

Vulpen ik ga donderdag sinds 11 jaar ofzo (toen ik toch2 wasπŸ€ͺ) voor het laatst met de trein geweest. Plan is om donderdag met C te gaan, naar nijntje museum. Ik kan niet zeggen dat jouw bericht mijn tegen opzien vermindert πŸ˜…

Gelukkig liep het goed af

Toch6 Als je alleen C hebt is het wel makkelijker hoor! En die kan je misschien op je heup zetten bij het instappen, dan gebeurt dat sowieso niet. Met 2 kinderen is wel net wat lastiger, ook op de roltrappen.

Leuk, Nijntje Museum! Wij waren naar Museum Speelklok. Ook leuk, maar Nijntje is leuker denk ik πŸ™‚

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Vulpen ja ga alleen met C, haar beurt voor 1op1 dagje uit. Eigenlijk moest man met haar maar schema moet even omgegooid worden πŸ˜† en ik kan nu nog onder schooltijd met haar, voor man is dat moeilijker te regelen.
                  Dus ik ga kwart voor 9 ofzo weg en L vangt om 14:45 E en J op dus ook geen stress om op tijd terug te zijn.

Speelklok zegt me niks. C is gek op nijntje dus dat komt wel goed πŸ˜„

Vulpen ben jij bij nijntje geweest? Hoeveel uur kan ik daarvoor rekenen? Echt van 10-17 of eerder 2 uurtjes?

Toch6 ik ben er 2 keer geweest maar zeker geen 10-17 hier waren mijn peuters/kleuters en na 2 tot 3 uur echt wel klaar

• Toch6 hebben hierop gereageerd.
                    • Toch6 vindt dit leuk