Dafne wil het allerliefst naar een school met VMBO. Ze heeft voorlopig Havo-advies, dus ik zei dat dat niet kon, mede omdat ik dacht dat het alleen basis en kader is. Dus zijn daar ook verder niet gaan kijken. Nu toch even op de site gekeken, en er is ook vmbo-T. Ze begon over de cito's. Ik denk dat zij denkt dat ze het slecht heeft gedaan op rekenen. Dat vond ze echt een stuk lastiger dit schooljaar. Is logisch ook, groep 7 is daarin ook lastig. Toch waren dr cito's in januari nog gewoon op havo-niveau.
Maar ik denk ook wel dat die school bij haar past. Groen onderwijs, dieren, schooltuin. Heb haar al wel gezegd dat op vmbo-t de praktijkvakken minder zijn, de theorie meer. Maar dat vond ze dan niet erg.
Ik wacht eerst volgende week haar uitslagen af. Ze wil wel leerkracht basisonderwijs worden, als dat toch zo blijft, dan kan ze stapelen ook wel. En vanuit deze school kan ze naar een mbo-opleiding gericht op paarden. Maar ja, het salaris en baangarantie van leerkracht is een stuk beter dan van een paardrij-instructrice denk ik. Maar dat zal haar worst wezen, haha.