Hopsatee Maar die gedachtegang klopt denk ik niet... Want dan zeg je al bij voorbaat dat je niet voor je favoriet gaat. Maar als mensen op die manier strategisch gaan invullen, dan zou je kunnen krijgen dat bij z'n huidige nummer 2 juist geloot moet worden, en dat 'ie dan alsnog voor nummer 1 zou moeten loten en dan óók op nummer 3 terecht zou komen.
Ik weet niet, dit zijn wel onderwerpen waarover je je helemaal gek kunt piekeren natuurlijk, qua kansen en wat als dit en wat als dat...
Maar als ik het goed begrijp, moeten jullie nu dus hopen dat 15 kinderen een ándere school dan nummer 2 hebben opgegeven als tweede (en derde in het geval dat hun tweede keuze inmiddels ook vol zit) keuze, toch? En geldt dat dan voor zowel de kinderen die voor zijn eerste keuze zijn uitgeloot als die voor de andere school zijn uitgeloot? Want ik denk dat daar nog wel verschil in zit, als je aan de andere kant van de stad woont, kun je ook nog een dorp noordelijker gaan kijken.
Hopsatee ze zeggen steeds maar ook voor uitgelote leerlingen valt nog veel te kiezen maar dat vind ik helemaal niet. Er zijn beperkte plekken en sowieso vanuit ons beperkte scholen.
Ja, ik snap wel dat je dat optimistisch geformuleerd vindt hoor... Maar ik hoop dat als het nummer 3 wordt het gewoon óók goed komt. Want uiteindelijk valt er toch geen zinnig woord over te zeggen, voor hetzelfde geld zit er straks net een verschrikkelijk kind op z'n nummer 1 dat daar de boel totaal gaat versjteren of komt er volgend jaar een superleuke docent op nummer 3 waardoor iedereen veel blijer naar school gaat, er zijn gewoon zo veel factoren die je helemaal niet kunt voorspellen.