[verwijderd]
Het is momenteel wel redelijk erg.
Ik voel me bijvoorbeeld per direct super gestresst omdat ik stof zie liggen, maar geen tijd/mogelijkheid heb om op dat moment te stofzuigen.
Als de ochtendroutine anders loopt, als mijn man, die in de ochtend altijd de vaatwasser uitruimt, een keer even geen tijd had om dat te doen, dan wordt ik echt zo onredelijk boos en chagrijnig. Ik ben me er zeer van bewust hoe onredelijk ik dan ben, maar ik kan mijn gevoelens dan maar moeilijk ombuigen. Het is ook niet dat ik dan zo woest word omdat ik er zelf geen tijd voor heb, ik word woest omdat het ZIJN taak is. Zo doen we het altijd en ik wil gewoon dat het zo gebeurt.
Ik ben de hele dag de kinderen aan het corrigeren (niet druk doen, niet zingen, niet dat geluid maken, doe dit, doe dat, stop daar mee) omdat ik helemaal onrustig word van wat zij doen. En ze doen niks bijzonders, gewone kinderdingen. Heel storend dus, mijn gedrag.
Mijn zoon zei vandaag nog dat ik zo vaak boos ben ๐ข. En hij heeft gelijk hoor.
Nu ik dit zo typ en er dus over nadenk is het vooral mijn dwangmatigheid en het slecht tegen allerlei prikkels kunnen, die ik momenteel zelf (ook) als zeer storend ervaar. De andere dingen die ik noem in mijn openingspost (star, te assertief etc) zijn dingen waar ik veel minder zelf last van heb.