Onze oudste is op en af ziek. Gisteren kwam hij lijkbleek uit school en wist ik alweer hoe laat het was, ik snapte niet dat de juf het niet had gezien. (Andere juf belt wel altijd) Hij heeft de rest van de middag op de bank geslapen en vanochtend had hij een temperatuur van 38.2. Ik heb hem nu weer(🙄) thuis omdat elke keer als ik hem wel naar school stuur ik na 1,5 uur 2 uur gebeld word dat hij ziek is plus dat deze juf het gewoon niet ziet ondanks dat ik het aangeef van te voren.

Mijn man vind dat hij wel naar school had gekund omdat er ondanks de koorts niet zo veel aan de hand lijkt te zijn en hij al veel gemist heeft.( 3 weken geleden begon het ziek zijn en is hij 1,5 week thuis geweest vanwege aanhoudende diarree) Ik snap mijn man helemaal, maar ik ben al zo’n 3 keer gebeld door school omdat ik het zelfde dacht als mijn man en eigenlijk begin ik mij een beetje te schamen dat ik hem steeds niet lekker naar school stuur. (Ik vind het bij N lastig inschatten omdat hij school ook niet leuk vind, zou hij schoolziek kunnen zijn? Of is dat een rare gedachten?)

Moet ik eens de huisarts contacten of is dat overdreven? Ik weet het even echt niet meer en ik vind dat mijn man voor de volle 100% gelijk heeft, N mist -gevoelsmatig- veel school hierdoor en was het wel nodig om hem vandaag thuis te houden? Ik heb echt geen idee. 😓 Ik word er in ieder geval onzeker door.

Hij is trouwens ook heel blij dat hij nu thuis mag blijven. 😩

Zonnebloem hij schoolziek kunnen zijn? Of is dat een rare gedachten?)

Hier uitte dat in wonderbaarlijke genezingen als de school een paar minuten begonnen was (zonder klokkijken: geen ouders meer op straat).
    Maar echt koorts heb ik er nooit bij gezien, wel bleek snoetje enzo

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Dat halve ziek zijn is lastig ja. Zijn ze goed genoeg voor school of toch niet? Dan probeer je het gewoon. Dat is niet gek hoor. Denk ik.. 😛

Schoolziek lijkt me niet. Dat is buikpijn en hoofdpijn en zo. Geen diarree en koorts.
    Kinderen krijg wel eens verhoging als ze erg moe zijn geloof ik, maar echt koorts lijkt me een griepje.
    Ik zou hem bij twijfel lekker thuis houden. Dan mist hij school ja.. ach. Het is maar groep 1 😬 ze missen geen hoorcolleges met gastsprekers of zo haha

Ik zou hem even goed laten uitzieken en pas weer naar school laten gaan als hij helemaal geen koorts meer heeft en thuis de hele dag fit is. Als school leuk is, is het half gammel wel te doen, maar niet helemaal lekker naar een plek waar je ook niet zo blij bent, trekt wel een zware wissel op een kind.
    Ik denk dat hij op school nu ook veel mist, dus daarvoor hoef je het volgens mij niet te doen. Daarnaast is dingen missen op zijn leeftijd relatief, er zit veel herhaling in zaken.

Overleg met de huisarts kan geen kwaad, maar vooral in het kader van terugkerende koorts. Dan willen ze hier de kinderen eigenlijk altijd even zien. Als ze verder niks vinden is het vooral uitzieken en dat zou ik rustig aan doen. Liever een dag teveel gemist dan weer na een paar dagen ziek.

Zonnebloem Moet ik eens de huisarts contacten of is dat overdreven?

Er zijn nu zo veel mensen ziek dat ik nog even af zou wachten. Als de lente straks echt aangebroken is en hij is nog steeds vaak ziek dan kun je wel eens informeren.

Vervelend zeg, dat hij zo vaak ziek is 🙁

Er heerst helaas van alles, in die kleuterklassen pik je vanalles op. Ik heb mijn oudste in dec/Jan totaal ook een maand thuis gehad.

Koorts. Zal je niet krijgen van schoolziek.

Lekker thuis houden en evt een paar dagen extra om aan te sterken. Na 1,5 week diarree is je lijf natuurlijk ook volledig van slag en je weerstand weg. Hier pikte ze na de buikgriep ook meteen tig andere dingen op.

Ik snap je man, maar hij zit in groep 1. Niet in eindexamen jaar. Hij zal niet echt wat missen.

Qua huisarts, zou hem even goed laten uitzieken, niet te snel naar school sturen, maar als koorts blijft terugkeren, dan wel ff bellen en overleggen.

Koorts zou voor mij een reden zijn om thuis te houden.
    Er heerst inderdaad van alles. Mijn kinderen waren ook vaak ziek in de kleuterklas en de jongste was meer thuis in de Corona jaren en kleuterklas en dat gaat nu echt prima in groep 3 ondanks dat ze maanden onderwijs heeft gemist.
    Ik zou hem eerst goed laten uitzieken en dan weer naar school gaan.
    Zo lang diarree is echt niet fijn voor zijn conditie en weerstand, logisch dat hij dan niet gelijk helemaal fit is.
    Beterschap!

Dank jullie wel! We houden hem weer een paar dagen thuis.😓 (hij heeft nu geen koorts meer) We zijn wel even naar een natuurspeeltuin geweest, we kunnen echt niet 24/7 binnen zitten.🙃 Het was heel fijn om dat met zijn vieren te doen. Dus deze keer heeft het thuis zijn ons ook iets gebracht haha.