Het gaat trouwens echt heel goed. Het commando βzitβ en βhierβ lijkt ze al door te hebben. Ik ben nu aan het oefenen met βblijfβ. Zindelijkheid gaat redelijk. Ze snapt het idee, maar ze heeft echt moeite met ophouden. Soms moet ze elk kwartier plassen en daar kan ik niet altijd op tijd op anticiperen.
Bij de fokker hebben ze haar al laten wennen aan vuurwerk, schreeuwende mensen, stofzuiger, boormachine etc. We heb gisteren allerlei harde geluiden getest en ze is er inderdaad niet van onder de indruk. Ze ging liggen slapen bij het geluid van vuurwerk, terwijl ik met oordoppen plus een noise cancelling koptelefoon op zat. Het verschil moet er zijn π. Wel heel fijn dat dit al klaar is, want vanaf deze leeftijd is het al lastiger om hieraan te laten wennen.
Het is eigenlijk een heel blij en zelfverzekerd hondje. Ze vindt alles leuk en is nu al een echte knuffelkont.
Buiten luistert ze ook goed als ik roep. Ze vindt het trouwens heerlijk buiten. Springt de hele dag heen en weer door het hondenluik. Met name de kippen zijn erg interessant. Zit soms wel een kwartier lang op haar bips de kippen te observeren.