Even spuien hoor...
Op dit moment hebben wij geen bso voor jongste. Want er was geen plek. Oudste gaat wel 2 dagen in de week naar de bso. Nu is er wel plek, maar de medewerker van de bso vindt het niet prettig om zonder achterwacht te zijn als jongste zou komen in verband met haar koortsstuipen. Dat kan ik me goed voorstellen, ik vind het zelf ook wel een prettig idee als er achterwacht is. Maar, de bso is op school, dus ik dacht: daar lopen ook altijd wel mensen rond, dus geen probleem, en we kunnen afspreken dat we jongste altijd voor 17.00 halen om te voorkomen dat de bso-medewerker aan het einde van de middag steeds wel nog alleen zit.
Nu hadden ze maandag studiedag en hebben ze dit besproken en de uitkomst is dat de school hier niet mee akkoord gaat. De coördinator van de bso had dit niet verwacht en kan ons nu alleen maar bieden dat oudste & jongste op een andere dag dan we bso nodig hebben samen naar een andere bso gaan, en dat jongste op donderdag ook naar die andere bso gaat (maar voor oudste is er die dag geen plek). Dat laatste is eigenlijk geen optie voor mij, want oudste vindt het op donderdag sowieso al niet leuk op de bso omdat er dan niemand is met wie ze bevriend is, en hoe ga je uitleggen aan je kinderen dat er weliswaar wel plek is op de bso op school maar dat jongste toch naar een andere moet waar ze helemaal niemand kent?
Nu hebben we de onorthodoxe oplossing voorgesteld dat we gewoon zelf achterwacht zijn, dat we dan op school komen werken... Dat gaan ze nu ook weer overleggen. Duimen jullie mee? Ik weet anders echt even niet wat we moeten doen. Er is nog wel een andere bso-organisatie, maar daar zijn volgens mij ook lange wachtlijsten en wie weet willen die jongste ook wel niet hebben (bijvoorbeeld omdat ze het dan niet prettig vinden als ze door één medewerker opgehaald wordt).
Echt, ze maken het mensen wel heel moeilijk om te werken hoor 😤 Ik ben eigenlijk best wel klaar met school. Maar de andere scholen in de wijk zijn destijds natuurlijk niet voor niets afgevallen, en andere scholen zijn nog weer verder weg, en ze hebben het wel heel erg naar hun zin op deze school, dus pfffff.