[verwijderd]
Wat vraag jij je af? 🔒
[verwijderd] Vlaamse frieten zijn niet echt Vlaams, hier zijn frieten gewoon mooi dun en het liefst met de hand gesneden.
En het is friet met mayonaise, frietsaus is iets anders en patat is een aardappel
[verwijderd] ik heb er dan maar 1, maar toen die naar school ging, hield ik idd tijd over. Het is ook maar net hoe je alles doet en indeelt. En ik heb een man die ook zijn deel in het huishouden doet. Dus op mn vrije woensdagochtend loop ik hard met een vriendin, drink bij haar koffie en doe mn wekelijkse uurtje strijk. En dat was het. Ik vertik het om altijd maar bezig te zijn als dochter op school zit.
[verwijderd]
Nescio O echt? Waarom heten het dan Vlaamse frieten? Ik ben ooit eens in antwerpen geweest en de frieten daar waren dik (en niet lekker). Weet niet of ze ze ook Vlaamse frieten noemde of gewoon frieten, maar aangezien het in Vlaanderen was... 1+1.. misschien heb ik dat er gewoon zelf aangeplakt.
Nescio En het is friet met mayonaise, frietsaus is iets anders en patat is een aardappel
[verwijderd] oh echt? De frieten zoals ik ze ken hier zijn gewoon, ik dacht dat Vlaamse friet een uitvinding was van McCain ovenfriet
Maar ik ga er eens op letten aan het frietkot, of ze die dikkerds ook hebben.
[verwijderd] ik heb er 2 weken van kunnen genieten en toen kwam corona en zaten ze allemaal thuis maar goed in die 2 weken ging ik rustig in mijn eentje boodschappen doen, kan me niet herinneren tijd "over" te hebben gehad. Ligt er denk ik aan hoe goed je sowieso bent in tijd voor jezelf nemen. Ik werkte in de afgelopen jaren vaak wat extra uurtjes (want thuis werken is ineens geaccepteerd sinds corona), maar omdat de kinderen inmiddels ouder zijn kan ik ook gaan 30 minuten hardlopen als ze gewoon thuis zijn etcetera.
[verwijderd]
Nescio je maakt me aan het twijfelen hoor want ik ken ze ook voornamelijk van de McCain maar in Antwerpen hadden ze toen dus ook die frieten. ….En in Suske en Wiske tekenden ze patat ook altijd zo groot
dus…
Maar gelukkig hebben jullie toch nog wel (ook) normale patat
Ik heb bladerdeeg en knakworsten. Om
Knakworsten in bladerdeeg te maken is dat alleen een kwestie van inrollen en de oven in?
Of doe je er nog ketchup tussen ofzo?
Hooyo-shimbir nee inrollen en dan in de oven ik doe vaak t bladerdeeg nog wel met ei afstrijken dan gaat t mooi glanzen
Hooyo-shimbir ik doe er altijd nog curry in. Ketchup kan natuurlijk ook
Hooyo-shimbir wij deden altijd gewoon oprollen en in de oven
Easy!! Thanks ladies
[verwijderd] in mijn hoofd zijn Vlaamse friet ook van die dikkerds.
Voor mij heb je
Patat: die "gewone" dingen die je bij de snackbar haalt
Franse frietjes: die dunne van de McDonalds
Boerenpatat: die dikke met de schil er nog omheen (?)
Vlaamse friet: die dikke, grote
Ik zie ook best vaak van die Belgische/Antwerpse friettentjes in Nederland, volgens mij verkopen die altijd die dikke patat. Dus daar zal mijn associatie wel vandaan komen, maar dan doen wij het misschien wel al die jaren hardstikke fout
Hier hebben we ;
Patat; aardappelen
Friet: gewoon frietjes
Franse frieten: Mac Donalds frietjes
Vlaamse frieten: dikke frieten
Hier hebben we
Patat of friet dat is gewoon patat of friet je weet wel van die lange gefrituurde staven. Net wat de snackbar zegt. Maar we bestellen meestal patat
Vlaamse frites zijn die dikke
Franse frietjes die van mcdo
Jullie vergeten raspatat.
[verwijderd]
June de beste!!!
June de Pringles onder de patat. Ik vind t niks