[verwijderd] ik slik uit principe ook niet dagelijks, al zou ik dat wel mogen. Ik weet van mezelf dat ik heel verslavingsgevoelig ben, dus ik let extra op bij dat soort dingen.
Ik zie het soms echt als een cadeautje voor mezelf na een heftige dag. đ
Maar juist daarom, niet te vaak, en alleen als het echt nodig is.
Marshmallow ligt ook een beetje aan je baan denk ik? Ben even vergeten wat je ook al weer doet đ
Maar geen chirurg of piloot ofzo toch? đ
Voor mij voelt het alsof alle volume naar beneden wordt geschaald. Ik liep laatst in Amsterdam op de Dam toen hij uitwerkte, en ineens was alles zo veel herrie, dat had ik de hele dag niet eens gehoord. Terwijl het normale omgevingsgeluid waren, alsof ik de hele dag een koptelefoon en zonnebril op had gehad. Maar op de mensen met wie ik daar liep had het geen effect, die focus is prima. Het haalt alle overbodige zooi weg.
En het brengt de gedachtentrein in mijn hoofd tot stilstand, ik kan me gewoon concentreren op mijn boek/serie/etc zonder afgeleid te worden door mijn emoties.
Als je een baan hebt waar je echt alert moet zijn op gevaar en je reactiesnelheid noodzakelijk is zou ik het niet doen, maar bij bijvoorbeeld een administratieve functie zou het prima moeten kunnen.