Louelle81 Ik ben tegen 2 G (omdat ik niet van uitsluiting houdt) en tegen zwarte piet (omdat ik niet van uitsluiting houdt) . Maar ik heb wel mijn QR code laten scannen voor een intocht afgelopen zaterdag (overigens met Roetveeg Pieten gelukkig) en ik stond pasgeleden in een intocht met alleen maar zwarte Pieten (wat ik niet zo leuk vond maar ik kon lastig principieel weglopen omdat mijn kinderen stonden te zwaaien en pepernoten wilden)
Dus ik ben tegen beide maar heel principieel ben ik ook weer niet omdat ik zelf die QR wel gebruik voor zwemles, restaurant of een intocht of als ik erin terecht kom wel pepernoten aanneem van een zwarte piet. (Maar ik vind zwarte Pieten echt gênant en niet meer kunnen en gelukkig vonden mijn kinderen het ook nog “wel gekke Pieten mama”)
Ik vind alles maar lastig denk ik.
Andersom geen idee. Tegen 2G maar voor zwarte Pieten komt denk ik best regelmatig voor. Tenminste ik heb wat van die mensen op Facebook… in dit geval zijn het allemaal Forum stemmers ook en erg van eigen volk eerst. Misschien daarom? Zij hebben het vaak over: zwarte Pieten hoort bij ons land en als het niet bevalt ga je maar en geen 2G want dan ben ik mijn vrijheid in mijn land kwijt?